• تاکید رئیس کمیسیون اجرای سیاستهای اصل 44 مجلس شورای اسلامی بر پرهیز از انحصار در صنعت بیمه

      حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از اجرای کلی اصل 44 قانون اساسی گفت: بیمه های دولتی نباید انحصاری باشند.

      حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از اجرای کلی اصل 44 قانون اساسی در گفتگو با خبرنگار آیین بر عدم انحصار دولتی در بیمه تاکید کرد و گفت: در ماده 28 قانون برنامه پنجم تکلیف کرده ایم که بیمه های تجاری باید رقابتی شود و زمینه حضور شرکت های خصوصی فراهم شود و بیمه ها رقابتی شوند و خدمات بیمه ها قابل نظارت باشند.

      وی اظهار کرد: ما حتی می گوییم بیمه های دولتی نیز نباید انحصاری باشند و هیچ صندوق بیمه ای به نام بیمه دولتی نداریم و تامین اجتماعی نیز به عنوان موسسه عمومی غیر دولتی است و صندوق بازنشستگی نیز موسسه عمومی غیر دولتی است و وقتی این بیمه ها رقابتی هستند پس بیمه های تجاری نیز باید قطعا رقابتی باشند.

      فولادگر با بیان اینکه قطعا باید بیمه ها در فضای رقابتی کار کنند به خبرنگار آیین گفت: وقتی رقابت فراهم شود هم بیمه ها در رقابت خدمات بهتری ارائه می دهند و هم مردم قدرت انتخاب دارند که بین بیمه ها متعدد یکی را برای ارائه خدمات انتخاب کنند؛ مثلا فردی می خواهد خودرویش را بیمه کند شرایط همه بیمه ها را بررسی می کند و یکی راانتخاب می کند.

      وی در مورد اینکه باید چه اصلاحاتی در قانون برای حمایت از بیمه ها در مقابل ضرردهی بیمه شخص ثالث به عمل آید گفت: اگر بیمه ها دراین بخش ضررده هستند باید ساختار مالی شان را اصلاح کنند و نباید بیمه ها متضرر شوند چون متناسب باافزایش قیمت دیه بیمه ها نیز قیمت شان را بالا می برند.

      فولادگر با بیان اینکه ما در کمیسیون ویژه حمایت از اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی از بیمه ها حمایت می کنیم، به آیین گفت: اگر ساختار رقابتی برای بیمه ها به نحو مطلوب انجام شود، نباید بیمه ها متضرر شوند.

      رئیس کمیسیون ویژه پیگیری و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی در مورد اینکه آیا نرخ گذاری بیمه شخص ثالث ازسوی دولت، منافاتی با واگذاری بیمه ها به بخش خصوصی ندارد، گفت: اگر چارچوب ها را در این زمینه دولت مشخص کند موردی ندارد و وقتی انحصاری باشد شورای رقابت می تواند دراین زمینه نظر بدهد اما وقتی انحصاری نیست و رقابت نیز هست قاعدتا باید در عرصه رقابتی قیمت ها تعیین شود و اینکه ریزترین قیمت را نیز دولت اعلام کند کاردرستی نیست و دولت می تواند یکسری ضوابط کلی را در این زمینه مشخص کند.

      وی تاکید کرد: باید بیمه ها در یک فضای رقابتی براساس خدماتی که می دهند قیمت بگذارند و بعد مشتری انتخاب کنند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.