• بیمه های باربری و وجوه

      بیمه باربری : بیمه باربری یا حمل و نقل کالا پوششی است که در آن بیمه گر در قبال دریافت حق بیمه متناسب با پوشش بیمه ای از بیمه¬گذار، تعهد می کند چنانچه کالای مورد بیمه در جریان حمل و نقل و جابجایی از مبدا به مقصد (مندرج در بیمه نامه) و به علت یکی از خطرات تحت پوشش بیمه نامه تلف یا دچار خسارت شود و یا بیمه گذار متحمل پرداخت هزینه هایی گردد، زیان وارده به کالا را جبران کند وهزینه را هم بپردازد .

      بیمه وجوه : آنچه که در این نوع بیمه نامه تحت پوشش قرار می گیرد وجوه شامل انواع اسکناس ها و مسکوکات رایج داخلی و خارجی ، انواع شمش و سکه (طلا و نقره) ، انواع چک های بانکی تضمین شده ، انواع اوراق بهادار ، اوراق مشارکت ، اوراق قرضه دولتی ، اوراق سهام ، گواهی سپرده و ... (از جمله تمبر ، سفته ها و برات های تمبر شده و تحریر شده و چکهای واگذاری مشتریان) می باشد .


      **************************************************

      • بیمه وارداتی : در این حالت مبدأ حرکت خارج و مقصد داخل ایران می باشد .

      • بیمه صادراتی : در این حالت مبدأ داخل ایران و مقصد خارج از ایران می باشد .

      • بیمه داخلی : در این حالت مبدأ و مقصد داخل ایران می باشد .

      • بیمه ترانزیت : مبدأ و مقصد در این نوع بیمه ها خارج از ایران می باشد ، بطوریکه ایران در مسیر حمل قرارگیرد .

      • بیمه وجوه در صندوق : بانکها ، موسسات مالی ، شرکتها و به عبارتی کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند وجوه نقد موجود در گاوصندوق و یا دستگاه ATM و ... خویش را که شامل : وجه نقد و اوراق بهادار و مسکوکات می باشد در 24 ساعت شبانه روز در مقابل خطرات تحت پوشش این بیمه نامه ، بیمه نمایند .

      • وجوه در گردش : بانکها ، موسسات مالی و شرکتها برای انتقال پول از دفاتر خود به بانکها و واحدهای تابعه و یا مقاصد اعلام شده در فرم پیشنهاد در داخل شهرها و بین شهرها (سراسر کشور) در قبال خطرات تحت پوشش این بیمه نامه ، بیمه وجوه در گردش تهیه می نمایند .

      *********************************************

      نحوه خرید بیمه نامه :
      بیمه گذار درخواست برای اعلام نرخ و شرایط را برای بیمه گر ارسال می نماید و سپس فرم پیشنهاد مربوطه توسط بیمه گذار تکمیل و بر اساس مندرجات آن نرخ و شرایط مناسب به بیمه گذار اعلام می گرددو در صورت قبول نرخ و شرایط از سوی بیمه گذار ، بیمه گر نسبت به صدور بیمه نامه مطابق با درخواست بیمه گذار اقدام می نماید .


      *********************************************

      نحوه دریافت خسارت :
      پس از اعلام کتبی خسارت از سوی بیمه گذار ، بررسی اولیه درخصوص علت حادثه و قابل پرداخت بودن یا نبودن خسارت انجام می گیرد . در صورتیکه خسارت جزو خطرات تحت پوشش بیمه نامه باشد ، جهت تکمیل و بررسی پرونده خسارت مدارک مورد نیاز کتباً از بیمه گذار درخواست می گردد و با توجه به نوع حادثه در صورت نیاز جهت تعیین مبلغ برآوردی خسارت کارشناس مربوطه به محل حادثه اعزام می گردد و پس از تأیید خسارت نسبت به پرداخت اقدام لازم صورت می گردد .


      *********************************************

      فرم پیشنهاد بیمه نامه

      باربری داخلی

      باربری وارداتی و صادراتی

      وجوه

      بیمه های باربری و وجوه
      *مشاوران بیمه ای
      بیمه های باربری و وجوه
      رحیم عباسی
      مدیربیمه های باربری،کشتی و هواپیما
      ایمیل: r.abbasi@sinainsurance.com