• تضییع حقوق بیمه گذاران با تعیین شرط سنی حداکثر ۵۰ سال

      عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مخالفت با تصویب تبصره ۲ طرح بازنشسته کردن روستائیان و عشایر بالای ۵۰ سال، گفت: این تبصره باعث می‌شود عده‌ای از حقوق قانونی خود محروم شوند.

      عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:
      تضییع حقوق بیمه گذاران با تعیین شرط سنی حداکثر ۵۰ سال

      عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مخالفت با تصویب تبصره ۲ طرح بازنشسته کردن روستائیان و عشایر بالای ۵۰ سال، گفت: این تبصره باعث می‌شود عده‌ای از حقوق قانونی خود محروم شوند.

      به گزارش ریسک نیوز،علیرضا محجوب در نشست علنی ( یکشنبه 15 تیر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تبصره 2 طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و حق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر پرداخت می‌نمایند در اخطاری با استناد به اصل 29  قانون اساسی، گفت: براساس این اصل برخورداری از خدمات تامین‌اجتماعی حقی همگانی است و تصویب تبصره 2 این طرح باعث محروم شدن عده‌ای از این حق می‌شود.

      نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: موافقت با تبصره 2 در خصوص داشتن شرط سنی حداکثر 50 سال برای بیمه گذاران باعث محروم شدن عده ای از افراد از این حق قانونی می‌شود.

      عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با یادآوری اینکه با هیچ تعریفی نمی‌توان حق کسی را ضایع کرد، تصریح کرد: مجلس به اصل 29 قانون اساسی و همگانی بودن حق تامین اجتماعی توجه کند بنابراین روی تبصره‌ای که باعث ضایع شدن حق عمومی می‌شود انگشت نگذارید.

      این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری اینکه انشاءالله شورای نگهبان دقت لازم در خصوص مصوب شدن تبصره 2 طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و حق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر پرداخت می‌نمایند را خواهد داشت، ادامه داد: امیدواریم مجلس در این زمینه بازنگری داشته باشد.

      باهنر در پاسخ به اخطار قانون اساسی محجوب با طرح این سوال که آیا بیمه‌ای را که دارای شرایط نباشد سراغ دارید اخطار اعلام شده را وارد ندانست.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.