• تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور منتظر حکم رئیس مجلس است

      اسامی اعضای کمیته تحقیق و تفحص از صنعت بیمه به رئیس مجلس تقدیم شده که در صورت تائید، این امر از مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد.

      ندیمی اظهار کرد: اسامی اعضای کمیته تحقیق و تفحص از صنعت بیمه به رئیس مجلس تقدیم شده که در صورت تائید، این امر از مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد.
      به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، ابوذر ندیمی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، درباره آخرین وضعیت طرح تحقیق و تفحص از صنعت بیمه اظهار کرد: ما این طرح را به رئیس مجلس تقدیم کرده و افرادی که باید عضو کمیسیون تحقیق و تفحص از صنعت بیمه باشند را هم به رئیس مجلس معرفی کردیم و الان منتظریم که رئیس مجلس به نام  تک‌تک اعضاء حکم بزند و این احکام باعث می‌شود ما اختیارات قانونی در رابطه با دسترسی به پرونده‌ها، بررسی‌ها، تشکیل جلسات و اطلاعات را داشته باشیم  و امیدواریم با احکام صادره از جانب رئیس مجلس برای تک‌تک اعضا بتوانیم این موضوع را از مهرماه مدیریت کنیم.

      ندیمی در پاسخ به این پرسش که چه مشکلاتی در صنعت بیمه وجود دارد که مجلس را وادار به دخالت کرده است؟ اظهار کرد: خروجی‌های صنعت بیمه در مراجع نظارتی و قضایی نشان می‌دهد که  چندین اشکال را می‌توان  مشاهده کرد؛ یک اشکال این است که  در رابطه با اصل پرداخت، تغییر زمان صورت می‌‌گیرد و مردم از اینکه پول بیمه را به  طور آنی از آنها می‌گیرند و جریمه را هم از آنها دریافت می‌کنند اذیت می‌شوند اما وقتی‌که حق آنها ثابت می‌شود باید ماه‌ها و سال‌ها منتظر باشند تا حق بیمه خود را دریافت کنند.

      نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: چنین اقدامی از جانب بیمه‌ها ظلمی بزرگ به مشتری است؛ چراکه هر روز عدم پرداخت هزینه‌ها به مردم را تحمیل می‌کند. متأسفانه قانون، این وضعیت را به گونه‌ای تنظیم کرده است که فقط دولت دارای تصاحب اختیار است ولی بخش خصوصی و مردم نمی‌توانند بگویند که اگر شما از مردم هزینه دیرکردها را دریافت می‌کنید خودتان هم باید جریمه تأخیر را پرداخت کنید.
      وی در پایان اظهار کرد: موضوع دوم، مباحث مربوط به انواع پوشش‌هاست. پوشش‌ها در رابطه با  اشخاص و مجامع حقوقی نباید به صورت جانبدارانه تعریف شود. نکته سوم در رابطه با پروژه‌های خاص داخل و خارج است که برخی از هزینه‌های بیمه‌های داخل و خارج جای تأمل دارد؛ به خاطر اینکه شکل ظاهری آن دارای اشکال است و مسائلی از این دست باعث می‌شود که بیمه در رابطه با پروژه‌ها نیازمند تحقیق باشد اما چون ما در مرحله تحقیق و تفحص هستیم باید از ذکر اسامی پرهیز کنیم چراکه معنی تحقیق و تفحص این است که این‌ کارها باید در عمل صورت گیرد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.