• برگزاری ۸ جلسه شورای عالی بیمه در یک سال اخیر

      در حالیکه حواشی زیادی متوجه این سازمان در سالهای گذشته بود، اما اکنون به جایگاه واقعی اش بازگشت

      مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تلاش های دولت تدبیر و امید در یکسال اخیر را موجب ارتقای نظام سلامت اداری به میزان 13 پله دانست.

      به گزارش خبرگزاری مهر ، دکتر سید تقی نوربخش شامگاه جمعه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه که با حضور وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی، استاندار و نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران دستگاه های اجرایی این استان برگزار شد، افزود: هنگامی که دولت یازدهم روی کار آمد نظام سلامت ما در جایگاه سیزدهم بود، اما اکنون به رتبه اول دست یافته است.
      وی دلیل این کار را برنامه ریزی دولت برای ارتقای نظام سلامت کشور و تخصیص 10 هزار میلیارد تومان اعتبار بدین منظور دانست که باعث شده هزینه هایی که مردم از جیب شان برای سلامت می پردازند به کمتر از 10 درصد برسد، ضمن اینکه اعتبار را به دفترچه های بیمه ای نیز بازگردانده است.

      نوربخش همچنین برنامه های دولت و سازمان تامین اجتماعی در حوزه سلامت را جامه عمل پوشاندن به سخن رهبر معظم انقلاب ، مبنی بر اینکه بیمار باید تنها دغدغه بیماری اش را داشته باشد ، دانست.
      وی گفت: در حالیکه تا شهریور سال گذشته پرداخت مطالبات این سازمان به مراکز طرف قرارداد با تاخیری 10 ماهه همراه بود، اما اکنون مطالبات دندانپزشکان، پزشکان، داروخانه ها و مراکز دانشگاهی تا آخر تیر سال جاری پرداخت شده است.
      وی گفت: هشت جلسه شورای عالی بیمه به ریاست دکتر ربیعی بعنوان رئیس این شورا در یکسال اخیر برگزار شده که خروجی های مفیدی از جمله افرایش 44 درصدی سرانه ها را در پی داشته است.

      نوربخش همچنین اجرای ماده 96 قانون تامین اجتماعی برای نخستین بار در کشور را از دستاوردهای دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: بر اساس این ماده باید افزایش مستمری بازنشستگان با نرخ تورم همسان باشد که این کار عملیاتی شده است.
      وی گفت: در حالیکه حواشی زیادی متوجه این سازمان در سالهای گذشته بود، اما اکنون به جایگاه واقعی اش بازگشته و از ثبات و آرامش قابل توجهی برخوردار هستیم.

      مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی الکترونیکی کردن خدمات در این سازمان را از اهداف راهبردی عنوان کرد و گفت: با فعالیتهایی که در این راستا داشته ایم، موفق به کاهش سه میلیون نفری در مراجعین به مراکز و شعب سازمان در کشور شده ایم.
      وی همچنین عملیات الکترونیکی کردن پرونده های این سازمان را از فعالیتهای دیگری برشمرد که از چند روز پیش در یکی از شعب تامین اجتماعی و با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی آغاز شده است.

      نوربخش اظهار داشت: حذف دفترچه های کاغذی و صدور کارت بیمه هوشمند نیز از طرحهای مورد نظر این سازمان است که هم اکنون در دست مطالعه قرار گرفته است.
      وی همچنین اظهار امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور پرداخت حق بیمه ها به صورت الکترونیکی انجام شود و با این اقدام دیگر نیازی به حضور کارشناسان بیمه ای در کارگاه ها نباشد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.