• نظرسنجی "صنعت بیمه" درباره نحوه پرداخت خسارت بیمه

      پرداخت خسارت بیمه، یکی از مهم ترین دغدغه های بیمه گران و بیمه گذاران است. از همین رو ، سایت تخصصی صنعت بیمه در صدد انجام یک نظرسنجی در این خصوص بین عموم مردم است.

      پرداخت خسارت بیمه، یکی از مهم ترین دغدغه های بیمه گران و بیمه گذاران است.

      از همین رو ، سایت تخصصی صنعت بیمه در صدد انجام یک نظرسنجی در این خصوص بین عموم مردم است که به نظر می رسد برای اولین بار در دولت تدبیر و امید و رییس کل فعلی بیمه مرکزی، این نظرسنجی انجام می شود.

      هرچند نمی توانیم تنها با اتکا به این نظرسنجی وضعیت بازار بیمه را در کشور بررسی نماییم ولی باید گفت که از نظر مردم، پرداخت خسارت توسط شرکتهای بیمه متناسب با قوانین و عرف جامعه، با حداقل بروکراسی اداری، مهمترین عامل برای اعتماد سازی در این صنعت می باشد.

      عامل مهم دیگر برای مردم قیمت بیمه نامه می باشد، که در واقع با آزاد سازی نرخها، شرکتهای بیمه حالت رقابتی بخود گرفته تا در این زمینه ازیکدیگر سبقت بگیرند. عوامل مذکور نقش بسیار تعیین کننده ای در رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور خواهند داشت. البته نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برحسن اجرای عوامل فوق نیز نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای دارد.

      براساس ماده یک قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه گری، بمنظور تنظیم و تعمیم و هدایت امر بیمه در ایران و حمایت بیمه گذاران و بیمه شدگان و صاحبان حقوق آنها همچنین بمنظور اعمال نظارت دولت بر این فعالیت موسسه ای بنام بیمه مرکزی تاسیس شده است.

      بیمه مرکزی بعنوان نهاد ناظر می بایست در تمام زمینه های تخصصی و عمومی نظارت خود را اعمال نماید و همانطور که در قانون آمده است وظیفه حمایت از بیمه گذاران و بیمه شدگان را بعهده دارد. دریافت خسارت بحق و صحیح را نیز میتوان از حقوق بیمه گذاران دانست.

      البته کارهای خوبی از جمله سامانه سنهاب، که در این حوزه شکل گرفته بود، ادامه یافت. سامانه نظارتی بیمه مرکزی با بخشهای مختلف و کارا راه اندازی گردید و بر توانگری مالی شرکتهای بیمه تاکید اساسی شد. همچنین موضوع امسال همایش بیمه که بمناسبت سالروز بیمه (13 آذر) برگزار گردید، مشتری مداری، بسیار متناسب با این موضوع بود.

      حال با توجه به همه موارد پایگاه اطلاع رسانی تخصصی صنعت بیمه "نحوه پرداخت خسارت بیمه" را برای نظرسنجی انتخاب نمود تا شاید بتواند با اعلام نتایج آن، کمکی در جهت رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور باشد.

      برای شرکت در نظر سنجی اینجا کلیک نمایید.

      راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی ویژه مقررات و نظارت در سایت بیمه مرکزی

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.