• پیش نویس سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در حوزه بیمه های اجتماعی تدوین شد

      پیش نویس سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در حوزه بیمه های اجتماعی در تداوم نشست های مربوط به این موضوع با حضور صاحبنظران مورد بررسی قرار گرفت.

      به گزارش سایت تحلیثل-خبری آیین و به نقل از شبستان،‌ پیش نویس سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در حوزه بیمه های اجتماعی در تداوم نشست های مربوط به این موضوع با حضور صاحبنظران مورد بررسی قرار گرفت.

      این پیش نویس در چهار اصل فراگیری و استمرار پوشش جمعیت، جامعیت تعهدات، پایداری و کفایت منابع مالی و ثبات و کارآمدی ساختار تدوین شده است.

      اصل فراگیری و استمرار پوشش به معنای پوشش مستقیم یا غیر مستقیم آحاد جامعه در نظام بیمه اجتماعی و آگاهی عموم مردم از آن است و جامعیت تعهدات نیز به معنای تعهد نیازهای پایه در برابر کلیه خطرات محتمل و تضمین ارائه به موقع خدمات طبق تعهد قبلی است.

      براساس این گزارش، اصل پایداری و کفالت مالی در این پیش نویس شامل تامین منابع مالی مطمئن، ادامه دار و درون زا و بدون اتکا به بودجه دولت و همچنین کفالت منابع مالی برای پاسخگویی به تعهدات بیمه اجتماعی و تعادل منابع با مصارف در بلند مدت است.

      گفتنی است اصل ثبات و کارآمدی ساختار در این پیش نویس به معنای، ثبات نسبی ساختار بیمه اجتماعی برای نسل های متوالی و همچنین برخورداری نظام خدمت رسانی از ساختاری کارا، اثر بخش، روزآمد، سالم، شفاف و پاسخگو، آمده است.

      این پیش نویس با حضور مسئولان و صاحبنظران سازمان های تامین اجتماعی ، بیمه سلامت، بیمه روستائیان و عشایر و دکتر میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال بررسی است.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.