• بیمه عمر بدون کارمزد و افزایش نرخ نفوذ بیمه در سنگاپور

      حرکت به سمت بیمه عمر بدون کارمزد در سنگاپور سبب افزایش این نوع محصولات برای مصرف ‌کنندگانی شده است که از قشرهای کم درآمد و متوسط جامعه هستند

      دولت سنگاپور اعلام کرد که طرح بیمه عمر بدون کارمزد، نرخ نفوذ این نوع بیمه را در این کشور افزایش داده است.

      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، موسسه رتبه بندی "فیچ"، حرکت به سمت بیمه عمر بدون کارمزد در سنگاپور سبب افزایش این نوع محصولات برای مصرف ‌کنندگانی شده است که از قشرهای کم درآمد و متوسط جامعه هستند.

      در این گزارش آمده است که در عوض، این مسئله باید به طور کلی نرخ نفوذ بخش بیمه عمر را در سنگاپور افزایش دهد و این راهی است که کشورهای دارای اقتصاد پیشرفته آسیایی رفته اند.

      طبق گزارش های منتشر شده، در سنگاپور حق بیمه عمر به عنوان درصدی از تولید ناخالص ملی در سال 2013 تنها 4.4 درصد بوده است که این رقم در کشورهای تایوان با 14.5، هنگ کنگ با 11.7، ژاپن با 8.8 و کره جنوبی 7.5 درصد گزارش شده است.

      دولت سنگاپور چند ماه گذشته طرح خرید مستقیم بیمه عمر را برای نخستین بار اعلام کرد که بر اساس آن نمایندگی بیمه از بخش خرید حذف می شود. از ژانویه سال آینده و بر اساس این طرح، بیمه گران عمر در سنگاپور باید بیمه عمر را با تخمین کلی 400 هزار دلار سنگاپور (320 هزار دلار آمریکا) به فروش برسانند.

      در این طرح بیمه عمر زمانی و بیمه تمام عمر ارائه می شود که هر دو دارای پوشش کامل ازکارافتادگی هستند. تمامی بیمه گران سنگاپور باید این محصولات بدون کارمزد بفروشند.

      بر اساس این گزارش ، کانال فروش مستقیم و بدون کارمزد بیمه عمر در سنگاپور سبب شده است تا شرکت ها، روش ‌ها و کانال های توزیع خود را بازبینی کنند. این موضوع ممکن است شرکت ها را مجبور کند تا جایگاه مشتری را بازبینی کنند.

      فیچ پیش بینی کرده است که رقابت برای محصولات بدون کارمزد شدید خواهد بود و همانطور که گفته شد بهره ‌وری مرتبط با کاهش نرخ حق بیمه را به همراه خواهد داشت. همچنین اثر بالقوه بر بهره ‌وری از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت خواهد بود و این مسئله مرتبط با هریک از بیمه‌ گران خواهد بود تا سهم بازار را در بخش فروش مستقیم انتخاب کنند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.