• تحقیق و تفحص از صنعت بیمه امروز کلید می‌خورد/ پرونده بیمه‌ها روی میز مجلس

      اولین جلسه هیئت تحقیق و تفحص مجلس از صنعت بیمه کشور امروز سه شنبه برگزار می‌شود و در این جلسه اعضای هیئت رئیسه کمیته تعیین خواهند شد

      به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از مهر، اولین جلسه هیئت تحقیق و تفحص مجلس از صنعت بیمه کشور امروز سه شنبه برگزار می‌شود و در این جلسه اعضای هیئت رئیسه کمیته تعیین خواهند شد و پس از تعیین اعضای هیئت رئیسه و صدور احکام توسط رئیس مجلس، این هیئت رسما کار خود را آغاز می‌کند.

      پس از تصویب طرح تحقیق و تفحص از صنعت بیمه در صحن علنی مجلس، اعضای کمیته تحقیق و تفحص در کمیسیون اقتصادی مجلس انتخاب شدند ولی این کمیته تاکنون جلسه‌ای تشکیل نداده و امروز اولین جلسه آن برگزار می شود.

      محور اصلی کار کمیته تحقیق و تفحص طبق گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس، بررسی وضعیت مالی و نظارتی بیمه های کشور، وضعیت صورت های مالی بیمه های دولتی و غیردولتی، بررسی رعایت ضوابط و مقررات بیمه مرکزی در امر نظارت و تحقیق در مورد تخلفات مالی در بیمه ایران اعلام شده است.

      سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنعت بیمه در گفتگو با مهر گفت: امروز اولین جلسه کمیته از صنعت بیمه برگزار می‌شود و در این جلسه اعضای هیئت رئیسه آن تعیین می شوند.
      وی افزود: این اقدام در پی درخواست و برنامه کمیسیون اقتصادی مجلس انجام می شود و پورابراهیمی درخواست تحقیق و تفحص از صنعت بیمه با محوریت بیمه ایران را طرح کرده است.

      این طرح در پی تقاضای برخی از نمایندگان مجلس در اوایل آذرماه سال گذشته اجرایی می شود که به دنبال آن کمیسیون اقتصادی بررسی در این زمینه را به تصویب رساند.

      براساس ماده 214 آئین نامه داخلی مجلس این طرح پایه ریزی شد و  نمایندگان در جلسه علنی 29 تیرماه امسال به اجرای آن رای مثبت دادند. در نهایت این طرح با 169 رای موافق، 13 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در صحن علنی با انجام تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور موافقت شد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.