• افزایش ریسک های نوظهور در صنعت بیمه / لزوم قانونی جهت خفاظت از اطلاعات بیمه گذاران

      حفاظت از دارایی های مشتری از وارد شدن خسارات نه تنها لازم است بلکه باید لزوم قانونی داشته باشد

      با افزایش کاربرد تکنولوژی و سرویس ابری (cloud) در صنعت بیمه رخ داد:
      افزایش ریسک های نوظهور در صنعت بیمه / لزوم قانونی جهت خفاظت از اطلاعات بیمه گذاران

      قراردادهای بیمه باید از جهت شرایط تعیین خسارت، محدودیت های میزان پرداخت غرامت و شفاف سازی در رابطه با اینکه چه کسی مسئول پرداخت خسارت در صورت آسیب دیدن و نفوذ به اطلاعات است بررسی شود./ حفاظت از دارایی های مشتری از وارد شدن خسارات نه تنها لازم است بلکه باید لزوم قانونی داشته باشد .

      به گزارش ریسک نیوز،مسلما نفوذ به اطلاعات یکی از صاحبان شرکت ها می تواند منجر به دردسر و بدنامی هر شرکتی شود که ریسک ها و راه های جلوگیری از آنها را به خوبی نمی شناسد.

      این موضوع باعث شده تا این سوال برای مدیران و صاحبان شرکت ها به وجود بیاید که «چه کسی حق دسترسی به اطلاعات محرمانه ما در حوزه ی IT را دارد و چه کاری برای کمک به حفاظت آن به ما می کند؟».

      اشخاص سومی که با داده ها سر و کار دارند می توانند آسیب پذیری های جدیدی را برای سیستم های غیر ایمن تعریف کنند و کارشناسان می گویند که قراردادهای بیمه باید به خوبی بررسی شوند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود. در صورت نفوذ و آسیب خوردن اطلاعات توسط اشخاص ثالث، صاحب اطلاعات آسیب دیده باید بتواند بطور قطع مشخص کند که چه کسی باید خسارت آن را بپردازد.

      آمار شرکت تحقیقاتی Advisen نشان می دهد که خسارات وارده از اشخاص ثالث به اطلاعات در سال 2013 برای هفتمین سال متوالی از سال 2005 افزایش داشته است. طبق این گزارش بیشتر آمار این خسارات در حوزه های خدمات مالی،بخش املاک و مسکن و بیمه بوده است و حوزه ی تولید در رتبه ی بعدی قرار دارد.

      بهترین کار در این رابطه بررسی کلی قرارداد و سیاست های شرکت بیمه ی طرف قرارداد است. بیمه شونده ها باید به ریسک ها و مسئولیت هایشان آگاهی کامل داشته باشند. با گذشت زمان و استفاده ی بیشتر مردم از تکنولوژی و ارائه دهنده های سرویس ابری (cloud)، این مشکل بیش از گذشته نمود پیدا کرده است.

      قراردادهای بیمه باید از جهت شرایط تعیین خسارت، محدودیت های میزان پرداخت غرامت و شفاف سازی در رابطه با اینکه چه کسی مسئول پرداخت خسارت در صورت آسیب دیدن و نفوذ به اطلاعات است بررسی شود.

      ریسک مورد نظر یک ریسک نوظهور و در حال افزایش است. حفاظت از دارایی های مشتری از وارد شدن خسارات نه تنها لازم است بلکه باید لزوم قانونی داشته باشد همانطور که دولت آمریکا هم برای حفاظت از اطلاعات و وسایل ذخیره سازی آن مسئولیت قانونی تعیین کرده است.

      گفتنی است امنیت سایبری به دلیل مراجعه به افراد متخصصی که اغلب شناختی از آنها نداریم هر روز وضعیت بدتری پیدا می کند و موقعیت را برای دزدان سایبری و داده ها فراهم کرده است.

      منبع:
      http://www.cyberrisknetwork.com

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.