• آمار تامل برانگیز تنوع محصولات جدید بیمه ای کشور طی ۹ سال

      بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه میخواهند با تکیه بر بیمه های موجود مانند شخص ثالث، درمان، مسئولیت و عمر و همچنین با برگزاری همایشها، بکارگیری روشهای درست و نادرست بازاریابی و تبلیغات، ضریب نفوذ بیمه را افزایش دهند

      یکی از عوامل بالا بردن ضریب نفوذ بیمه تنوع محصولات بیمه ای است. برای رسیدن به این هدف طراحی محصولات جدید بیمه ای نقش بسزایی دارد.

      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه، بنظر میرسد در کشور ما رسیدگی به این موضوع مغفول مانده باشد.  بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه میخواهند با تکیه بر بیمه های موجود مانند شخص ثالث، درمان، مسئولیت و عمر و همچنین با برگزاری همایشها، بکارگیری روشهای درست و نادرست بازاریابی و تبلیغات، ضریب نفوذ بیمه را افزایش دهند.

      اما راه اجبار به سرانجام نخواهد رسید. بعنوان مثال با توجه به درآمد سرانه و سود بانکها، تا کی باید به مردم توصیه کنیم که بیمه عمر خریداری کنند وآنها نیز استقبال لازم و کافی را نداشته باشند.

      منظور این نیست که این نوع بیمه ها را رها کنیم و کار جدی در خصوص آن انجام ندهیم بلکه بهتر است برای رسیدن به هدف از مسیرهای مختلف بهره ببریم. لذا می توان با ارائه محصولات جدید کاربردی بیمه، مردم را بیشتر با این صنعت آشنا کرده و در ضمن ضریب نفوذ بیمه را بهبود بخشیم.

      حال این سوال پیش می آید که آیا این امر متولی دارد یا خیر؟ بیمه مرکزی با داشتن معاونت طرح و برنامه و پژوهشکده بیمه مرکزی تقریبا این کار را به عهده شرکتهای بیمه گذاشته است و ظاهرا اعتقاد دارد که شرکتهای بیمه باید محصولات جدید بیمه ای را به بیمه مرکزی معرفی نموده تا آنها بررسی و مجوز لازم را ارائه کنند.

      برای اثبات این ادعا می توان به سایت بیمه مرکزی  قسمت محصولات بیمه ای دارای مجوز ( اینجا کلیک کنید) مراجعه کرد.

      در این جدول که توسط بیمه مرکزی ارائه شده، لیست محصولات جدید بیمه ای ارسالی از سوی شرکتهای بیمه به بیمه مرکزی از سال 1384 تا شهریور ماه سال 1393 آمده است (برای مشاهده جدول اینجا کلیک نمایید). در اینجا چند نکته حائز اهمیت است اول تعداد محصولات جدید بیمه ای در طی 9 سال، دوم عنوان محصولات جدید بیمه ای و سوم اینکه  محصولات توسط شرکتهای بیمه ارسال شده و نامی از محصولات ارائه شده توسط بیمه مرکزی مشاهده نمی شود.

      از طرفی ماده یک قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری اشاره می نماید که به منظور تنظیم، تعمیم و هدایت امر بیمه در ایران موسسه ای بنام بیمه مرکزی تاسیس میگردد لذا می توان انتظار داشت تا بیمه مرکزی با ابزاری که در دست دارد و برای بالا بردن ضریب نفوذ بیمه در کشور در ارائه محصولات جدید بیمه ای اهتمام لازم را داشته باشد.

      از سوی دیگر شرکتهای بیمه نیز می توانند با بررسی بازار و شناخت نیازهای مردم و با آموزش پرسنل خود، نسبت به ارائه محصولات جدید بیمه ای گام بردارند. البته قابل ذکر است شرکتهای بیمه بعلت بار مالی، کمتر به سراغ تحقیق در بازار و آموزش پرسنل خود رفته و سعی میکنند با وضعیت موجود شرکت را اداره نمایند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.