• بیمه گران بیمه سایبر را جدی گرفته اند

      از آنجایی که حملات سایبری در جهان روز به روز متداول تر می شود، اهمیت ایمن شدن در برابر حملات روز به روز برای بیمه گران و شرکت های مالی و تجاری بیشتر از گذشته درک می شود

      صنعت بیمه در جهان در حال جدی گرفتن حملات سایبری است و به همین دلیل بیمه سایبر نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از لایو اینشورنس، طبق گزارش های منتشر شده صنعت بیمه به شدت بر دنیای دیجیتال متمرکز شده است. از آنجایی که حملات سایبری در جهان روز به روز متداول تر می شود، اهمیت ایمن شدن در برابر حملات روز به روز برای بیمه گران و شرکت های مالی و تجاری بیشتر از گذشته درک می شود.

      به همین دلیلی برخی از شرکت ها محصولات و بیمه نامه های جدیدی را ارائه کرده اند که از شرکت های مرتبط با بخش های نفتی دفاع کند. یک حمله جدی می تواند منجر به خرابکار طولانی مدت شود و برای تجار و مشتریان آنان مشکلات عدیده ای را به وجود آورد. در چنین مواردی حمایت بیمه ای می تواند برای جلوگیری از تاثیرات چنین حملاتی بسیار موثر باشد.

      چالش های زیادی در برابر گسترش بیمه سایبر وجود دارد؛ بالابودن قیمت ها در کنار دشوار بودن تخمین میزان خسارت های وارد شده، از اصلی ترین چالش ها به شمار می روند. همچنین با افزایش رقابت ها در بین شرکت های بیمه، نرخ گذاری نیز بسیار دشوار شده است.

      در گزارش ها آمده است که میزان بیمه سایبر در بازارها در طول سه و چهار سال گذشته بیش از 80 درصد گسترش یافته است؛ و این مسئله به دنبال افزایش نیازهای حمایتی مانند هزینه های دادگاه ها و جریمه های قانونی همچنان رو به افزایش است.

      به گفته کارشناسان، حملات هدفمند به شرکت‌ ها و سازمان ‌ها در سال جاری و آینده افزایش خواهد یافت؛ البته این حملات نه فقط نسبت به شرکت ‌های بزرگ بلکه نسبت به شرکت‌ های کوچک نیز افزایش می ‌یابد. با استفاده رو به افزایش گوشی ‌های همراه شخصی، تبلت ‌ها و نوت ‌بوک‌ ها در محیط‌ های کاری و سازمان‌ ها و اتصال آن‌ ها به شبکه‌های اداری، این دستگاه‌ ها به عنوان اهداف مناسبی برای دسترسی مهاجمین به شبکه سازمان ها تبدیل شده‌ اند.

      هزینه‌ ای که شرکت‌ ها و کسب و کارهای تجاری برای مقابله با حملات و جرایم سایبری متحمل می ‌شوند، در سال ۲۰۱۲ با شش درصد افزایش، به حدود 9 میلیون دلار رسیده است. این هزینه ها در هر کشوری متفاوت است؛ هزینه لازم برای این اقدامات در آمریکا  ۸.۹ میلیون دلار، در آلمان شش میلیون دلار و در بریتانیا ۵.۲ میلیون دلار برآورد شده است.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.