• بیمه ها ملزم به پرداخت مالیات ارزش افزوده هستند

      بیمه ها از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف نمی‌شوند

      علیرضا طاری بخش معاون سازمان امور مالیاتی کشور در نشست بررسی آخرین وضعیت طرح ها، برنامه ها و وصول درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده که در سازمان امور مالیاتی برگزار شد گفت: بیمه ها از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف نمی‌شوند. به گزارش سایت تحلیلی-خری آیین به نقل از شبستان، طاری بخش در پاسخ به اینکه آیا بیمه‌ها به عنوان یک کالای اساسی در اصلاح قانون ارزش افزوده از مالیات ارزش افزوده معاف می شوند، گفت: معافیت ها باید توجیهات اقتصادی، فنی و حقوقی داشته باشند و مانند مواردی است که در سبد مصرف خانوار هستند یا تبلیغات روزنامه‌ها و یا خدمات کشاورزی باشند تا از مالیات معاف شوند.

      وی افزود: طبق تحقیق ما در تمامی کشورهای دنیا از بیمه‌ها مالیات ارزش افزوده صول می شود درست است که آنها خدمات می‌دهند در سبد خانوار هستند اما وجهی را از مردم می‌گیرند پس 8 درصد هم مالیات ارزش افزوده بدهند.
      طاری بخش درباره اظهارنظر بیمه‌ها مبنی بر اینکه به مصرف کننده فشار می آید گفت: آنها هر سال 20 درصد به قیمتشان اضافه می کنند و حالا نگران 8 درصد مالیات هستند.
      وی در پایان گفت: به هر حال این مساله منوط به دستور مجلس است و هر چیزی که از مجلس بیرون بیاید برای ما به عنوان قانون اجرا می شودو در حال حاضر بیمه‌ها از نظر ما معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیستند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.