• مکلف شدن بیمه‌ها به پرداخت۱۵ روزه دیه افراد

      در گذشته برخی از بیمه ها به دنبال این بودند که حق و حقوق شکات را نپردازند و از قانون به نفع خود استفاده کنند.

      دادستان عمومی و انقلاب زنجان در جلسه ستاد دیه استان گفت: بیمه ها موظفند ظرف 15 روز دیه افراد را بپردازند.

      به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام حسن مظفری دادستان عمومی و انقلاب زنجان در جلسه ستاد دیه استان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و امام راحل و آرزوی سلامتی و صحت مقام معظم رهبری گفت: با پیگیری های مجدانه و طرح چندین برنامه و در نهایت با ابلاغ بخشنامه به کلیه بیمه های استان زنجان مشکل عدم پرداخت کامل یا تاخیر در پرداخت دیه از سوی بیمه ها را حل کرده ایم که متاسفانه در گذشته برخی از بیمه ها به دنبال این بودند که حق و حقوق شکات را نپردازند و از قانون به نفع خود استفاده کنند.

      مظفری با بیان اینکه افراد حق بیمه خود را بطور کامل پرداخت می کنند ولی برخی بیمه ها از پرداخت کامل دیه خودداری می کردند خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مشکل حل شده و بیمه ها نیز این موضوع را پذیرفته اند.

      دادستان زنجان با تاکید بر اینکه بیمه ها مکلفند ظرف 15 روز پس از تکمیل پرونده دیه را بپردازند و نیازی به رای دادگاه ندارند که قانون نیز در این امر صراحت دارد.

      وی افزود: طی نامه ای به اجرای احکام دادسرا ابلاغ شده که همان روز اول پس از تکمیل پرونده از بیمه ها پیگیری پرداخت دیه را انجام دهند تا کسی بخاطر عجز از پرداخت دیه به زندان نرود و خوشبختانه با اجرای بخشنامه حدود دو ماه است که ما زندانی به خاطر ناتوانی از پرداخت دیه در استان را نداریم که این امر بسیار ارزشمند است.

      در این جلسه کریمی، مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز از پی گیری ها و اقدامات دادستان زنجان درخصوص حل مشکلات پرداخت دیه از طرف بیمه ها که موجب کاهش ورودی افراد به زندان شده قدردانی کرد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.