• هیئت‌امنای مساجد برای بیمه مسجد اقدام کنند

      مشاور اداری مالی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیمه البرز از هیئت‌امنای مساجد کشور درخواست کرد برای بیمه مساجد به دفاتر بیمه مراجعه کنند

      به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، غلامرضا صادقی‌جو، مشاور اداری مالی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: قرارداد و تفاهم نامه بیمه مساجد منعقد و به مساجد سراسر کشور اعلام شده است و هیئت‌امنای مساجد می‌توانند برای انعقاد بیمه مسجد به دفاتر بیمه مراجعه کنند.
      وی بهترین گزینه برای پیگیری و انعقاد قرارداد بیمه مسجد را هیئت‌امنای مساجد اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه در قرارداد هم اشاره شده است (به خصوص در خصوص بیمه مسئولیت اشخاص(بیمه مسئولیت مدنی)) اعضای هیئت امنا باید طرف قرارداد با بیمه باشند تا خود نیز بتوانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.
      صادقی‌جو در خصوص بیمه مساجد عنوان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مساجد می‌توانند تحت پوشش بیمه حوادث قرار بگیرند که بر اساس آن اگر خسارتی به مسجد وارد شود تا سقف قرارداد وارد شده بیمه خسارت‌ها را پرداخت می‌کند.
      وی بیمه مسئولیت مدنی مساجد را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: اگر حادثه‌ای در مسجد رخ دهد که منجر به سانحه دیدن نمازگزاران و افراد حاضر در مسجد شود و در حادثه مسجد مقصر شناخته شود، خسارت افراد را بیمه تأمین می‌کند.
      مشاور اداری مالی مرکز رسیدگی به امور مساجد به هیئت‌امنای مساجد توصیه کرد با توجه به تجاربی که در گذشته رخ داده و مساجد علی‌رغم توان مالی کم مجبور به پرداخت خسارت‌های بسیار زیاد شده‌اند، بسیار ضروری است که اعضای هیئت‌امنا سریعاً برای بیمه مسجد اقدام کنند.
      وی از کاهش بسیار زیاد حق بیمه به موجب این تفاهم‌نامه خبر داد و گفت: بر اساس تعرفه امسال به ازای پرداخت هر چهار هزار تومان در سال، مساجد می‌توانند تا سقف 10 میلیون تومان از مزایای بیمه استفاده کنند، البته این مبلغ می‌تواند به همین میزان افزایش یابد مثلا با پرداخت سالانه چهل هزار تومان حق بیمه، اگر حادثه‌ای منجر به از بین رفتن اموال و دارایی‌های مسجد شود تا صد میلیون تومان مزایای بیمه به آن مسجد تعلق می‌گیرد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.