• تبدیل اتومبیل شخصی به بمب ساعتی با عدم دریافت بیمه شخص ثالث

      آمار بالای تصادفات درکشور در حالی است که افزایش نرخ دیه در ابتدای هر سال موضوع اخذ الحاقیه بیمه شخص ثالث را جدی تر می کند اما آنگونه که دست اندرکاران این صنعت می گویند عدم اطلاع رسانی دقیق و فراگیر موجب شده تا برخی از افراد نسبت به تکمیل این بیمه نامه اهتمام کمتری داشته باشند.

      آمار بالای تصادفات درکشور در حالی است که افزایش نرخ دیه در ابتدای هر سال موضوع اخذ الحاقیه بیمه شخص ثالث را جدی تر می کند اما آنگونه که دست اندرکاران این صنعت می گویند عدم اطلاع رسانی دقیق و فراگیر موجب شده تا برخی از افراد نسبت به تکمیل این بیمه نامه اهتمام کمتری داشته باشند.

      به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از پانا، در حالی که بسیاری از تصادف‌های منجر به جرح یا فوت مربوط به موتورسیکلت‌ها است، متاسفانه تعداد کمی از صاحبان موتورسیکلت مبادرت به خرید بیمه‌نامه شخص ثالث یا تکمیل الحاقیه آن می کنند.
      این درحالی است که بیمه گذاران برای تامین افزایش امنیت روانی خود و جلوگیری ازبروز مشکلات مالی و تبعات ناشی از تغییرات نرخ دیات، بایستی نسبت به خریداری الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث خود اقدام کنند تا در صورت بروز حوادث احتمالی دچار مشکل نشوند.
      حبیب میرزایی معاون نظارت بیمه مرکزی با بیان اینکه با اعلام نرخ دیه از سوی قوه قضاییه، بیمه مرکزی نیز هر سال نرخ های جدید حق بیمه را تعیین و به شرکت های بیمه ای اعلام می کند، افزود: افرادی که پوشش بیمه نامه های شخص ثالث آنها کمتر از 200 میلیون تومان است باید به نمایندگی ها و شعب مراجعه کنند و الحاقیه بگیرند تا تعهدات را به طور کامل داشته باشند.
      آمارهای دقیق و قابل استنادی از میزان خودروهایی که بیمه شخص ثالث یا الحاقیه آن را دریافت نکرده اند در دسترس نیست که یکی از دلایل آن هم می تواند خودروهایی باشد که سند آنها باطل نشده اما در چرخه مصرف نیستند و می توانند آمار خودروهای فاقد بیمه را افزایش دهند.

      55 درصد خریداران بیمه کارآفرین الحاقیه نیز دریافت کرده اند
      عبد المحمود ضرابی مدیر عامل بیمه کار آفرین و عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه در پاسخ به این پرسش که آماری از میزان دریافت الحاقیه های بیمه شخص ثالث منتشر شده است، تصریح کرد: به طور قطع بیمه مرکزی باید آمار و ارقام صحیحی از میزان بیمه نامه ها و الحاقیه های صادرشده در اختیار داشته باشد اما در بیمه کارآفرین حدود 55 درصد کسانی که بیمه نامه خود را از بیمه کار آفرین دریافت کرده اند الحاقیه های خود را نیز تهیه کرده اند.
      وی خاطرنشان کرد: مدت زمان زیادی از اعلام نرخ های جدید دیه نگذشته و زمان برای قضاوت در مورد کندی سرعت دریافت الحاقیه ها زود است.

      ضرورت اطلاع رسانی مناسب شرکت های بیمه
      عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه در پاسخ به این پرسش که تمامی این افراد در مدت هفته های گذشته در معرض خطرات عدم دریافت الحاقیه قرار داشته اند، عنوان کرد: عدم مراجعه برای دریافت الحاقیه ها می تواند ناشی از اطلاع رسانی نامناسب باشد. شرکت های بیمه باید اطلاع رسانی مناسبی را برای دریافت الحاقیه های بیمه انجام دهند و اطلاع رسانی کامل در این زمینه ضروری است.

      آمارهای خرید الحاقیه با کندی ثبت می شود
      غلامرضا فرجودی کارشناس صنعت بیمه نیز در پاسخ به این پرسش که استقبال چندانی از الحاقیه های بیمه شخص ثالث انجام نشده است، گفت : با توجه به اینکه در شبکه فروش بیمه هستیم طبق روال هجمه ای که برای ثبت ورود الحاقیه ها ایجاد می شود موجب می شود که ثبت آمار و ارقام الحاقیه ها با کندی انجام شود.
      وی افزود: نکته دیگر آنکه اغلب مردم چون از طریق نمایندگی ها اقدام به خرید الحاقیه می کنند با کندی آمار خرید آنها به دلیل کندی سیستم ثبت ورود اطلاعات مواجه هستیم و آمار خرید بلافاصله در میزان آمار ثبت نمی شود.
      آنچه مسلم است بی توجهی به خرید بیمه شخص ثالث یا تکمیل الحاقیه می تواند تبعات بسیار بدی برای جامعه به دنبال داشته باشد و آنگونه که دست اندرکاران صنعت بیمه می گویند هر وسیله نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث یا بدون تکمیل الحاقیه می تواندبه مانند یک بمب ساعتی سیار باشد که در صورت بروز هر حادثه ای آسیب دیده از تصادف یا مالک وسیله نقلیه را با مشکلات و دشواری های فراوان مواجه کند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.