• تعیین تکلیف دیه؛ شاید مهر ماه

      مراسم چهلمین سالگرد تاسیس بیمه مرکزی با انتشار اخباری مبنی بر تاکید وزیر امور اقتصادی و دارایی بر لزوم معرفی بیشتر بیمه به مردم، اظهار نظر رییس کل بیمه مرکزی در خصوص تعیین تکلیف دیه جدید تا مهر ماه و همچنین اظهارات دبیر کل سندیکای بیمه گران مبنی بر پیگیری جایگزینی نقره برای تعیین قیمت دیه و تاثیر آن بر کاهش قیمت سکه های بهار آزادی پایان یافت.
      صنعت بیمه نیازمند معرفی بیشتر به مردم است
      وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نقش صنعت بیمه برای پیشرفت اقتصاد کشور، خطاب به شرکت های بیمه اعلام کرد که این صنعت نیازمند معرفی بیشتر به مردم است

       مراسم چهلمین سالگرد تاسیس بیمه مرکزی با انتشار اخباری مبنی بر تاکید وزیر امور اقتصادی و دارایی بر لزوم معرفی بیشتر بیمه به مردم، اظهار نظر رییس‌کل بیمه مرکزی در خصوص تعیین تکلیف دیه جدید تا مهر ماه و همچنین اظهارات دبیر کل سندیکای بیمه‌گران مبنی بر پیگیری جایگزینی نقره برای تعیین قیمت دیه و تاثیر آن بر کاهش قیمت سکه‌های بهار آزادی پایان یافت.
      صنعت بیمه نیازمند معرفی بیشتر به مردم است
      وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نقش صنعت بیمه برای پیشرفت اقتصاد کشور، خطاب به شرکت‌های بیمه اعلام کرد که این صنعت نیازمند معرفی بیشتر به مردم است.
      سید شمس‌الدین حسینی گفـت: نهادهای مالی به عنوان یکی از ارکان پیشرفت و عمران کشور در جوامع به شمار می‌روند که یکی از مهم‌ترین آنها صنعت بیمه کشور است.
      وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به رشد صنعت بیمه در کشور و رو به گسترش بودن این صنعت تصریح کرد: صنعت بیمه کشور در حال عبور از بسیاری از تلاطمات و ایفای خدمت بیشتر به مردم است. وی با تاکید بر اینکه تقاضا برای استفاده از خدمات صنعت بیمه در کشور رو به گسترش است، افزود: صنعت بیمه برای پیشرفت و رشد اقتصادی کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند. حسینی با تاکید بر اینکه صنعت بیمه نیازمند معرفی بیشتر به مردم دارد، یکی از الزامات این صنعت در شرایط فعلی را فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: صنعت بیمه برای پیشرفت اقتصاد کشور نقش بی همتایی دارد. وزیر اقتصاد معرفی نقش صنعت بیمه را نیازمند نقش آفرینی آن دانست و بیان کرد: صنعت بیمه کشور نگاه مردم را به خود جذب و جلب کند تا بتواند اطمینان و آسودگی بیشتری را به مردم بدهد.
      چالش‌های صنعت بیمه و راهکار‌های بیمه مرکزی
      رییس‌کل بیمه مرکزی نیز با بیان چالش‌های پیش روی توسعه صنعت بیمه در سطح کشور و در سطح بین‌الملل پرداخت و در ادامه از راهکار‌های بیمه مرکزی برای رفع آنها سخن به میان آورد. فرشباف ماهریان با اعلام اینکه نرخ دیه تا مهرماه تعیین تکلیف خواهد شد، به مهر گفت: صنعت بیمه کشور معتقد است که دو برابر شدن مبلغ دیه باید در 4 سال اتفاق بیفتد، در غیر این صورت شوک افزایش نرخ به معضلات اجتماعی دامن می‌زند. جواد فرشباف ماهریان با بیان اینکه تعیین نرخ دیه شخص ثالث تا مهر ماه تعیین تکلیف و نهایی خواهد شد، افزود: در این زمینه راهکارهایی از سوی صنعت بیمه ارائه می‌شود و در این زمینه مجلسی‌ها نیز براساس قوانین راهکارهایی را مطرح می‌کنند. رییس‌کل بیمه مرکزی ایران تصریح کرد: اگر نرخ دیه شخص ثالث مانند سال گذشته باشد از هم‌اکنون می‌توان نرخ آن را اعلام و عملیاتی کرد و بر این اساس نیز هیچگونه تغییری در مفاد قانونی آن نباید ایجاد شود.
      وی افزایش مبلغ دیه بیش از رقم سال گذشته را مستلزم اصلاح قانون دانست و عنوان کرد: به همین دلیل است که مجلس وارد موضوع شده است تا بتواند مسائل، موضوعات و جوانب کار را بررسی کند و در صورتی که دولت پیشنهاد خاصی را ارائه کرد، آن را کارشناسی کند.
      وی خاطرنشان کرد: بیمه مرکزی و دولت در سیاست‌های عملکردی خود به دنبال حذف یارانه‌ها و رقابتی کردن امور و نرخ‌ها به بازار است، بنابراین اینکه باید یارانه‌ای را با توجه به افزایش نرخ دیه برای افرادی که خسارتی به جامعه وارد می‌کنند، در نظر بگیرد را قبول ندارد.
      رییس شورای عالی صنعت بیمه کشور ارائه یارانه با افزایش نرخ دیه را مردود دانست و افزود: در هر حال دولت در این زمینه مختار به ارائه راهکارها است، زیرا تمام عوامل به نرخ دیه بستگی دارد.
      محاسبه دیه با نقره قیمت سکه طلا را پایین می‌آورد
      دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران نیز در جمع خبرنگاران گفت: با مبنا قرار دادن سکه نقره می‌توان از ایجاد بازار حبابی سکه طلا جلوگیری کرد. غلامرضا تاجگردون در خصوص جایگزیی نقره به جای شتر برای پرداخت دیه، افزود: با توجه به اینکه بر اساس آمار‌ها بازار تقاضای سکه طلا یک میلیارد دلار است و بازار پرداخت خسارت ناشی از دیه 5/2 میلیارد دلار است و همچنین به دلیل بالا بودن نرخ سکه طلا نمی توان آن را مبنای تعیین نرخ دیه قرار داد.
      وی افزود: از آنجا که پول رایج باید مبنای تعیین نرخ دیه قرار گیرد و نقره پول رایج کشور نیست، پیشنهادات غیررسمی به بانک مرکزی برای بررسی این امر ارائه شده که این بانک نیز باید اقدام به ضرب سکه نقره کند تا بتوان نرخ دیه را بر اساس آن تعیین کرد.
      وی گفت: شتر کمترین قیمت را دارد و به همین دلیل برای تعیین نرخ دیه مورد استناد بود، اما سکه طلا، ‌نقره و حله یمانی از سال‌ها پیش دیگر مبنا برای تعیین نرخ دیه نیستند.
      پرداخت یارانه به صنعت بیمه خسارت وارد می‌کند
      دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران با بیان آنکه شرکت‌های بیمه اخذ یارانه از دولت را راهکار مناسبی نمی‌دانند، ‌گفت: پرداخت یارانه به این صنعت منجر به کاهش کارآیی این بخش می‌شود.
      وی با انتقاد از ارائه یارانه به شرکت‌های بیمه برای جبران هزینه‌های پرداخت خسارات، گفت: صنعت بیمه و شرکت بیمه اخذ یارانه از دولت را قبول ندارد، چرا که یارانه با ورود خود به شرکت‌های بیمه مشکلات عمده‌ای را برای سیستم آنها به وجود خواهد آورد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.