• وزیر اقتصاد: شرکت های بیمه باید از امن ترین فضاها باشند

      وزیر اقتصاد: شرکت های بیمه باید از امن ترین فضاها باشند

      وزیر اقتصاد: شرکت های بیمه باید از امن ترین فضاها باشند

      " ذات صنعت بیمه امیدبخشی است پس انتظار می رود شرکت های بیمه از امن ترین فضاها باشند."

      به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، این مطلب را دکتر علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد و ادامه داد: مشکلات عدیده ای در بخشی از نظام بانکی و صنعت بیمه وجود داشت که به دلایل عدم توانگری شرکت ها و عدم نظارت صحیح بر آنها ایجاد شد و کل بازارهای مالی را با خطر مواجه کرد اما اگر خود صنعت بیمه با ریسک مواجه باشد نمی تواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

       او تاکید کرد:  صنعت بیمه با عمر نسبتا طولانی خود در جامعه گسترش پیدا نکرده است و اگر لطمات دیگری بر این صنعت وارد شود نمی تواند به جایگاه اصلی خودش برسد که در این مسیر باید موضوع افزایش سرمایه شرکت ها را جدی بگیریم.

      طیب نیا افزود: قرار نیست بیمه مرکزی به عنوان رقیب شرکت های بیمه عمل کند و خوشبختانه سیاست های صحیح بیمه مرکزی با عث شد  که بیمه های اتکایی کاهش یابند.

      این عضو هیئت دولت با اشاره به سهم ۴۶ درصدی بیمه ایران در پُرتفوی صنعت بیمه افزود: این آمار نشان  می دهد که سهم بخش خصوصی افزایش پیدا کرده است و این موضوع به دلیل تلاش بخش خصوصی در این عرصه است.

      طیب نیا درباره  لغو تحریم ها هم اظهار داشت: با برداشته شدن تحریم ها فضای جدیدی حاکم خواهد شد زیرا در چند سال گذشته به علت تحریم ها سیستم بانکی و بیمه ای از سیستم های نرمال فاصله گرفته بودند.

       

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.