• خرید بیمه نامه مسافرت خارجی و امداد رسانی بین‌المللی

      پس از مطالعه شرایط ذیل در انتها تیک "مطالب فوق مورد تایید می باشد " را زده وسپس بر روی آن کلیک نمایید تا وارد صفحه صدور بیمه نامه شوید .


      فصل اول – کلیات


      ماده 1- اساس قرارداد: این بیمه­ نامه براساس قانون بیمه مصوب اردیبهشت ماه 1316 و در اجرای ماده 7 آیین­ نامه شماره 94 مصوب شورای عالی بیمه و پیشنهاد کتبی بیمه ­گذار (که جزء لاینفک بیمه­نامه می­باشد) تنظیم گردیده است و مورد توافق طرفین می­باشد. آن قسمت از پیشنهاد کتبی بیمه­ گذار که مورد قبول بیمه­ گر نبوده و همزمان با صدور بیمه ­نامه یا قبل از آن کتباً به بیمه ­گذار اعلام گردیده است جزو تعهدات بیمه ­گر محسوب نمی­شود.


      ماده 2- تعاریف و اصطلاحات: اصطلاحات زیر صرف نظر از هر معنی و مفهوم دیگری که ممکن است داشته باشند در این شرایط عمومی با تعریف مقابل آن به کار رفته است:

      1. بیمه گر: شرکت بیمه سینا به نشانی تهران ، بلوارمیرداماد، نبش خیابان نفت شمالی ، پلاک 225دارای مجوز فعالیت در این رشته از بیمه مرکزی که مشخصات آن در این بیمه‌نامه درج گردیده است و در ازای دریافت حق‌بیمه، جبران هزینه‌های تشخیصی و درمانی و غیرپزشکی و سایر خدمات مندرج در ماده 3 این شرایط را طبق قرارداد منعقده با شرکت کمک رسان و شرایط مقرر در این بیمه‌نامه بر عهده می‌گیرد.
      2. بیمه­ گذار: هر شخص حقیقی / حقوقی که قرارداد بیمه را با بیمه گر منعقد کرده و متعهد به پرداخت حق بیمه می باشد.
      3. بیمه ­شده: فردی است که بصورت قانونی از مرزهای کشور خارج می­شود و مشخصات وی در بیمه نامه ذکر می گردد.
        تبصره : اشخاص مقیم خارج از کشور، بیمه شده محسوب نمی شوند.
      4. حق بیمه: وجهی است که بیمه­شده در مقابل تعهدات بیمه ­گر می­پردازد و انجام تعهدات بیمه ­گر منوط به پرداخت حق ­بیمه به نحوی که در بیمه ­نامه توافق شده، می­باشد.
      5. موضوع بیمه: جبران هزینه­ های تشخیصی و درمانی و غیرپزشکی و ارائه سایر خدمات مندرج در ماده 3 این شرایط به بیمه­ شده طی مدت بیمه طبق شرایط بیمه ­نامه است.
      6. حادثه: هر واقعه ناگهانی ناشی از یک عامل خارجی که بدون قصد و اراده بیمه ­شده در مدت بیمه روی داده و موجب وارد آمدن صدمه بدنی به بیمه­ شده و لزوم دخالت شرکت کمک ­رسان گردد.
      7. صدمات بدنی: آسیب یا جراحت بدنی است که به علت حادثه در طی مدت بیمه برای بیمه شده پدید آمده باشد و موجب درخواست کمک برای بیمه ­شده گردد.
      8. بیماری: عارضه ناگهانی و غیر قابل پیش­بینی است که ابتلا به آن یا آغاز و منشاء آن به تشخیص تیم پزشکی شرکت کمک رسان و مستند به سوابق پزشکی بیمه شده پس از شروع مدت بیمه بوده و موجب درخواست کمک برای بیمه شده گردد.
      9. بیماری حاد: بیماری است که بنا به نظر تیم پزشکی شرکت کمک رسان، بیمه­ شده را از ادامه سفر در طول مدت بیمه بازداشته و یا اینکه با خطر مرگ وی همراه باشد.
      10. بیماری اپیدمیک (همه گیر) Epidemic: بیماری ای که میزان وقوع آن بیش از حد انتظار است که این حد انتظار با مقدار مشابه در سال گذشته یا در یک دوره زمانی مشابه دیگر سنجیده می شود.
      11. بیماری پاندمیک (عالم گیر) pandemic : بیماری ای که به طور ناگهانی در تمام نقاط یک کشور و یا بخشی از یک قاره یا کل جهان روی دهد. مثل وبای التور، آنفلوآنزا، طاعون، تیفوس، ایدز، کووید 19 (کرونا).
      12. تیم پزشکی: هیات پزشکی متناسب با نوع خسارت می­باشد که توسط سرپرست خدمات پزشکی شرکت کمک­ رسان و پزشک معالج تعیین می­شوند.
      13. بستگان: شامل پدر، مادر، فرزندان، همسر، برادران، خواهران یا هر فرد دیگری که توسط بیمه‌شده معرفی شود.
      14. فرانشیز: سهم بیمه شده از هزینه های تشخیصی - درمانی غیربستری است که مستقیماً به عهده بیمه ­شده بوده و میزان آن در بیمه­ نامه مشخص می­گردد.
      15. شرکت کمک ­رسان ایران: به نشانی : تهران ، خ گاندی – خ 15 شماره 24- تلفن 4 الی 982188648620+ نمابر 982188648502+ که متعهد به ارائه پوشش­ها و سایر خدمات مندرج در ماده 3 این شرایط به بیمه­ شده طی مدت بیمه وفق قرارداد منعقده با بیمه­ گر می­باشد.
      16. یورو (€): ارز قانونی کشورهای عضو اتحادیه اروپا می­باشد.
      17. محدوده جغرافیایی: منطقه سفر مندرج در بیمه نامه است.
      18. کشور: جمهوری اسلامی ایران است.
      19. مدت بیمه: پوشش این بیمه­نامه از تاریخ ممهور شدن گذرنامه بیمه شده به مهر خروج از کشور آغاز می گردد، مشروط بر اینکه هر سفر بیمه شده از حداکثر 92 روز متوالی بیشتر نباشد، مگر اینکه در بیمه ­نامه مدت کوتاه­تری قید شده باشد.
        تبصره : در صورت توافق بیمه ­گر، بیمه­ شده می­تواند در مدت بیمه به دفعات به خارج از کشور سفر نماید.


      فصل دوم - وظایف و تعهدات بیمه¬گر

      ماده 3- در صورتی که بیمه ­شده در مدت بیمه، دچار بیماری یا صدمات بدنی ناشی از حادثه شود یا قرنطینه اجباری پزشکی ضروری گردد و یا نیازمند سایر خدمات تحت پوشش این بیمه­ نامه شود، بیمه­گر موظف است خدمات و هزینه های زیر را با همکاری شرکت کمک ­رسان سازماندهی و مطابق با شرایط بیمه نامه پرداخت نماید.

      1- هزینه ­های تشخیصی و درمانی در بیمارستان: شرکت کمک­ رسان هزینه­های تشخیصی و درمانی در بیمارستان، جراحی، معاینات پزشکی، خدمات تصویربرداری و آزمایشگاهی، فیزیوتراپی تجویز شده از جانب پزشک معالج بیمه شده که جنبه درمانی داشته و ناشی از حادثه مشمول این بیمه نامه باشد و هزینه های دارویی را تا سقف مندرج در شرایط خصوصی بیمه­ نامه تقبل خواهد نمود. تیم پزشکی شرکت کمک­ رسان برای نظارت بر ارائه درمان مناسب به بیمه ­شده با مراکز درمانی و پزشکان معالج، تماس­های تلفنی لازم را برقرار خواهند نمود.

      فرانشیز: مبلغ 25 یورو در هر مورد خسارت اعمال می­گردد (به استثناء خسارت های ناشی از حادثه، بیماری حاد و یا بستری شدن در بیمارستان بیش از 24 ساعت)

      2- پرداخت هزینه فوریت­های دندانپزشکی: شرکت کمک ­رسان در صورت نیاز، هزینه فوریت­های دندانپزشکی بیمه ­شده را تا سقف مندرج در بیمه ­نامه پرداخت می­نماید.

      این هزینه ­ها به معالجه دندان درد، درمان عفونت و کشیدن دندان محدود می­گردد.

      فرانشیز: مبلغ 25 یورو در هر مورد خسارت دندانپزشکی اعمال می­گردد.

      3- جستجو و نجات فرد بیمه­ شده: هنگامی که حادثه ای روی دهد، شرکت کمک رسان از سوی مقامات صلاحیتدار، در پرداخت هزینه ­های جستجو و نجات بیمه­ شده تا سقف مندرج در شرایط خصوصی بیمه نامه مشارکت خواهد نمود.

      4- جابجایی یا بازگرداندن بیمه شده به کشور: شرکت کمک ­رسان با توجه به موقعیت و یا وخامت حال بیمه ­شده و با نظر پزشک معالج نسبت به انتقال وی به یک مرکز درمانی مجهز و یا بازگرداندن وی به کشور با مناسب­ترین وسیله اقدام خواهد نمود. در مورد حوادث جزئی و یا بیماری­هایی که به صورت سرپائی مداوا می­شوند و به نظر تیم پزشکی شرکت کمک ­رسان بازگشت بیمه ­شده به کشور مورد نیاز نباشد انتقال وی به مکانی که کمک­های پزشکی کافی در دسترس باشد به وسیله آمبولانس یا سایر وسائل نقلیه انجام خواهد گردید.

      5-بازگرداندن جسد متوفی: در صورت فوت بیمه­ شده، شرکت کمک ­رسان تمهیدات لازم را برای انتقال و بازگرداندن جسد متوفی اتخاذ نموده و هزینه ­های مربوط به انتقال جسد بیمه شده به نزدیکترین فرودگاه محل خاکسپاری وی در کشور را تقبل می نماید.

      تبصره: پرداخت هزینه­ های مربوط به خاکسپاری و یا مراسم ترحیم از این پوشش مستثنی می­باشد.

      6- بازگشت بستگان همراه بیمه­شده به کشور: در صورت بستری شدن بیمه ­شده به مدت بیش از 10 روز و یا فوت وی، شرکت کمک ­رسان هزینه متعارف بازگشت یک نفر از بستگان همراه بیمه­ شده را در صورت عدم توانایی وی به سفر با وسیله شخصی خود و یا وسیله­ای که در ابتدای سفر مورد استفاده قرار گرفته بود به کشور تقبل می­نماید.

      7- سفر اضطراری یکی از بستگان: در صورتی که بیمه­شده بیشتر از 10 روز در بیمارستان بستری شود، شرکت کمک­ رسان مخارج انتقال یکی از بستگان وی را از کشور (شامل هزینه متعارف رفت و برگشت به محلی که بیمه­شده در آن بستری می­باشد و مخارج اقامت تا سقف 85 یورو برای هر روز و حداکثر به مدت 10 روز تا مبلغ 850 یورو)، پرداخت خواهد نمود.

      8- بازگرداندن کودکان بی سرپرست: در صورت انتقال یا بازگرداندن بیمه ­شده (طبق بند 4) و عدم توانایی وی از مراقبت فرزندان زیر 15 سال خود که در سفر همراه او بوده است، یا در صورت انتقال جسد متوفی (طبق بند 5)، شرکت کمک­ رسان از جانب بیمه ­شده هزینه برگشت فرزندان زیر 15 سال وی به کشور را تحت نظارت یک فرد بزرگسال پرداخت خواهد کرد.

      9- بازگشت اضطراری به کشور به دلیل فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده: هنگامی که بیمه ­شده به دلیل فوت ناگهانی یکی از اعضای نزدیک خانواده خود (شامل والدین، همسر، فرزند، برادر و خواهر) ناچار به توقف سفر شده و چنانچه وی قادر به بازگشت با وسیله شخصی خود و یا وسیله­ای که برای سفر اجاره شده است نباشد، شرکت کمک­رسان هزینه متعارف سفر وی به کشور را پرداخت خواهد نمود. بیمه ­شده می­ بایست دلایل، اسناد یا گواهی­ هایی که موجب توقف سفر وی شده است (گواهی فوت) را به شرکت کمک­ رسان تسلیم نماید.

      تبصره: در مواقعی که بیمه شده بلیط خود را مسترد می نماید، مبالغ برگشتی بابت تعهدات بلیط از تعهدات این بند کسر می شود.

      10- تحویل دارو: شرکت کمک ­رسان، هزینه ­های ارسال اضطراری دارو جهت درمان بیمه شده در صورت فقدان آن در خارج از کشور را حتی در صورتیکه که توسط پزشک معالج وی قبل از سفر تجویز شده باشد، پرداخت خواهد نمود.

      11- معاضدت حقوقی: شرکت کمک­رسان هزینه­های دفاع قانونی در مقابل اشخاص ثالث در دعاوی کیفری و مدنی ناشی از حوادث رانندگی در خارج از کشور را تا سقف حداکثر1500 یورو یا معادل آن (به ارز کشور مورد دعوی) پرداخت خواهد نمود.

      12- فقدان گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه: در صورت فقدان گذرنامه، روادید، گواهینامه رانندگی و شناسنامه بیمه­شده از تاریخ ممهور شدن گذرنامه بیمه شده به مهر خروج از کشور، شرکت کمک­رسان علاوه بر ارائه اطلاعات لازم مبنی بر مراحل اداری متناسب که در مراجع قانونی و مؤسسات محلی برای بدست آوردن مدارک مفقود یا سرقت شده می­بایست طی شود، هزینه­های صدورالمثنی آنها در خارج از کشور و یا مدارک کنسولی مشابه را تا سقف 200 یورو تقبل خواهد نمود.

      13- ارسال پیام بیمه شده در مواقع اضطراری: شرکت کمک­رسان مسئولیت ارسال پیام­های اضطراری بیمه­ شده را در ارتباط با حوادث مشمول پوشش این بیمه­ نامه از طریق مراکز پاسخگویی شبانه روزی به زبان فارسی بر عهده خواهد گرفت.

      14- ارایه اطلاعات مراجع درمانی: بنا به تقاضای بیمه­شده، شرکت کمک ­رسان اطلاعات پایه درباره مراجع درمانی نظیر نام پزشکان، متخصصین، دندانپزشکان یا پیراپزشکان نزدیک به محل، نشانی بیمارستان­ها، مراکز پزشکی، داروخانه­ها و آمبولانس­ها را به استثناء مراکز تشخیص پزشکی در اختیار بیمه­ شده قرار خواهد داد.

      15- تأخیر در ورود بار همراه بیمه ­شده: درصورتی که بار همراه بیمه ­شده ثبت شده باشد، شرکت کمک­ رسان هزینه ملزومات اضطراری شامل البسه و لوازم بهداشتی ضروری تا زمان بازگرداندن بار به دلیل تأخیر در ورود بار همراه وی را مشروط به آنکه شرکت هواپیمایی مربوطه عضو "یاتا" باشد پس از گذشت حداقل 6 ساعت تاخیر، حداکثر تا سقف 100 یورو پوشش می­دهد. در کلیه موارد، اسناد موید وقوع تاخیر که به تایید شرکت هواپیمایی رسیده باشد و نیز اصل صورتحساب های خرید باید منضم به درخواست خسارت بیمه شده باشد.

      16- فقدان بار تحویلی به هواپیما: در صورت فقدان بار توسط شرکت هواپیمایی حامل، شرکت کمک­ رسان، مابه التفاوت خسارت پرداخت شده توسط حامل و خسارت واقعی مطابق مستندات را تا سقف حداکثر 200 یورو برای مجموعه بار و لوازم تحویل شده به هواپیما، به بیمه ­شده پرداخت خواهد نمود. به همین منظور بیمه ­شده باید فهرستی از مشخصات و محتویات، از جمله قیمت تخمینی و تاریخ خرید هر قلم کالا و همچنین میزان خسارت پرداختی توسط شرکت حامل را به شرکت کمک ­رسان ارائه نماید. پرداخت خسارت براساس روش توصیه شده به وسیله سازمان­های بین ­المللی حمل بار محاسبه خواهد شد.

      تبصره 1: حداقل زمان لازم برای مفقود دانستن دائم بار همراه بیمه ­شده، توسط شرکت حامل و اعلام آن به بیمه گر تعیین می­شود.

      تبصره 2: پول، جواهرات، کارت­های اعتباری و نقدی و هرگونه سند (document) از شمول این تعهد مستثنی می­باشد.

      17-یافتن و ارسال بار و ملزومات شخصی: شرکت کمک­رسان راهنمائی­ های لازم در خصوص نحوه گزارش سرقت یا فقدان بار و ملزومات شخصی را به بیمه­ شده ارائه نموده و برای یافتن آنها همکاری خواهد نمود. در صورت یافته شدن ملزومات مذکور، شرکت حمل کننده انتقال آن را به مقصد مورد نظر بیمه­ شده یا کشور بر عهده خواهد گرفت. در این صورت بیمه­ شده متعهد به عودت خسارت دریافتی در زمینه فقدان بار بر اساس این بیمه­ نامه خواهد بود.

      18-تأخیر در حرکت: در صورتیکه وسیله نقلیه عمومی مورد استفاده بیمه ­شده حداقل 6 ساعت تأخیر داشته باشد، شرکت کمک­ رسان به شرط ارائه نسخه اصلی صورتحساب ­های مربوطه، هزینه ­های اضافی تقبل شده به دلیل این تأخیر (از قبیل هزینه ایاب و ذهاب، اقامت در هتل و همچنین غذا) تا سقف­ های مندرج در موارد زیر را جبران خواهد نمود:

      الف) در صورتیکه تأخیر بیش از 6 ساعت باشد، تا سقف 50 یورو.

      ب) در صورتیکه تأخیر بیش از 12 ساعت باشد، تا سقف 100 یورو.

      پ) در صورتیکه تأخیر بیش از 18 ساعت باشد، تا سقف 150 یورو.

      ت) در صورتیکه تأخیر بیش از 24 ساعت باشد، تا سقف 200 یورو.

      حداکثر سقف تعهد بابت کلیه مواد فوق 200 یورو می­باشد. هرگونه تأخیر ناشی از اعتصاب کارکنان شرکت­های هواپیمائی، فرودگاه­های مبدأ و مقصد و یا کشورهای خدماتی طرف قرارداد با آنها و همچنین تأخیرهای مربوط به انواع پروازهای چارتر و غیر عادی و شرایط بد آب و هوایی از تعهد این بند مستثنی می­باشد. شرایط و محدودیت­های دیگر مربوط به این سرویس عبارتند از :

      • پیش از آنکه درخواست خسارتی به موجب این بخش از بیمه ­نامه مورد بررسی قرار گیرد، بیمه ­شده می­بایست تاییدیه کتبی در مورد تاریخ و زمان حرکت و دلایل تأخیر را از شرکت حامل و یا نمایندگان آنها دریافت نماید.
      • خسارت­های مربوط به این بخش از تعهدات، از زمانی که به موجب تأییدیه رزرو جا برای حرکت بیمه ­شده مقرر بوده است محاسبه خواهد گردید.

      19- حواله وجه نقد: چنانچه بیمه­شده در طول سفر خود به خارج از کشور در نتیجه سرقت، مفقود شدن بار، بیماری و یا حادثه ( که می تواند از طریق مدارک مربوطه نظیر رسید، تأییدیه، شکوائیه رسمی و غیره به اثبات برسد) پول نقد خود را از دست بدهد، شرکت کمک ­رسان به شرط سپرده­گذاری مبلغ مورد تقاضا در قالب چک بانکی، حواله یا پول نقد در دفتر رسمی خود در ایران، نسبت به حواله حداکثر تا 850 یورو اقدام خواهد نمود.

      20- ارسال وجه الضمان: شرکت کمک­ رسان هر گونه وجه­الضمان مورد درخواست بیمه ­شده را حداکثر تا سقف 850 یورو حواله خواهد نمود، مشروط بر اینکه بیمه شده مبلغ مورد درخواست را از قبل در دفاتر رسمی شرکت کمک ­رسان در ایران به صورت چک بانکی، حواله و یا پول نقد سپرده ­گذاری نماید.

      ماده 4- در صورتی که شرکت کمک ­رسان به دلیل قوای قهریه نتواند هر یک از خدماتی که در ماده 3 این شرایط در نظر گرفته شده است را به مرحله عمل در آورد، از مسئولیت مبرا می­باشد. ولی بری الذمه بودن شرکت کمک­رسان رافع مسئولیت و تعهدات بیمه گر وفق شرایط این بیمه نامه نیست و بیمه گر جبران خسارت های موضوع این بیمه نامه است.


      فصل سوم – وظایف و تعهدات بیمه شده

      ماده 5- در صورت نیاز به خدمات مندرج در ماده 3 این شرایط، بیمه ­شده یا شخص دیگری موظف است:

      1- در اولین فرصت ممکن و برای دریافت خدمات مندرج در بیمه ­نامه، قبل از هر نوع اقدام شخصی با مرکز پاسخگوئی 24 ساعته شرکت کمک­ رسان با شماره­های مندرج در بیمه نامه تماس گرفته و اطلاعات زیر را اعلام نماید:

      الف) نام کامل بیمه­شده، شماره و مدت بیمه ­نامه، شماره گذرنامه.

      ب) نشانی محل اقامت در خارج از کشور و شماره تماس.

      پ) شرح مختصر حادثه، بیماری و نوع کمک مورد درخواست.

      تبصره: در مواردی که بیمه­شده با خطر جانی روبرو است، خود یا شخص دیگری باید بدون توجه به بند فوق و مفاد بیمه ­نامه، فوراً ترتیب انتقال به نزدیکترین بیمارستان را فراهم آورده و در اولین فرصت مراتب را به اطلاع مرکز پاسخگوئی شرکت کمک ­رسان برساند.

      2- در موارد بستری، حداکثر ظرف مدت 168 ساعت (7 روز) از زمان بستری شدن و یا مشاوره پزشکی و قبل از ترخیص موضوع را به شرکت کمک ­رسان اعلام نماید. خسارت اعلام شده پس از این مهلت، مورد قبول شرکت کمک ­رسان نخواهد بود.

      3- چنانچه بیمه ­شده و یا شخص دیگری در رابطه با انتقال و یا بازگرداندن به کشور اعلام خسارت نماید، باید اطلاعات زیر را به شرکت کمک­ رسان اعلام نماید:

      الف) نام، آدرس و شماره تلفن بیمارستانی که بیمه ­شده به آنجا انتقال یافته است.

      ب) نام، آدرس و شماره تلفن پزشک معالج و در صورت لزوم پزشک خانوادگی.

      4- تیم پزشکی و یا نمایندگان شرکت کمک ­رسان باید به بیمه­شده دسترسی داشته باشند تا بتوانند از اوضاع وی ارزیابی دقیق بدست آورند. در صورتی که این دسترسی وجود نداشته باشد و یا از آن ممانعت شود (مگر در موارد قابل قبول) بیمه ­شده مشمول خدمات نخواهد گردید.

      5- در تمام موارد شرکت کمک­رسان با موافقت پزشک معالج تاریخ و نوع وسیله حمل را تعیین می­ نماید. انتقال پزشکی و یا بازگردانیدن به کشور با آمبولانس هوائی محدود به حمل داخل یک قاره است.

      6- زمانیکه شرکت کمک ­رسان هزینه انتقال بیمه­شده را پرداخت می­نماید، بیمه­شده بایستی قسمتی از بلیط خود را که از آن استفاده ننموده است به شرکت کمک ­رسان واگذار نموده و یا معادل آن را پرداخت نماید.

      7- هرگونه اقدام لازم برای به حداقل رساندن خسارت را به عمل آورد.

      8- از هر عملی که اقدام شرکت کمک­رسان را علیه مسئول حادثه (در صورت وجود) مشکل و نامقدور سازد خودداری نماید.

      9- کلیه مدارک و مستندات لازم برای بازیافت خسارت از منابع مربوطه را تهیه و در اختیار شرکت کمک ­رسان قرار دهد.


      فصل چهارم – استثنائات

      ماده 6- هزینه ­ها و خسارت­های ناشی از موارد زیر مشمول تعهدات بیمه­ گر نمی­باشند:

      1. مواردی که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم در نتیجه سوء­نیت (bad faith) بیمه ­شده، مشارکت وی در اقدامات جنایی (criminal acts) و یا ناشی از اعمال متقلبانه (fraudulent) و یا بی­توجهی (seriously negligent) و بی­ احتیاطی (reckless action) وی حاصل شده باشد.
      2. بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، رانش زمین، آتشفشان، طوفان­های موسمی، غیرطبیعی، سقوط اجسام از فضا، شهاب ثاقب و به طور کلی هرگونه پدیده خارق­العاده جوی، هوایی، زمینی و یا وابسته به وقایع زمین شناسی.
      3. وقایع ناشی از تروریسم (terrorism)، نافرمانی (mutiny) یا آشوب­های گروهی (crowd disturbances) ، اعتصاب (strikes)، شورش و بلوا (riots)، آشوب و اغتشاش (civil commotion) ، انقلاب (revolution) جنگ داخلی(civil war).
      4. وقایع و یا اقدامات نیروهای مسلح یا امنیتی در زمان صلح.
      5. جنگ، با اعلام قبلی و یا بدون اعلام قبلی و هرگونه درگیری یا مداخله بین ­المللی با استفاده از زور و خشونت.
      6. موارد ناشی از آثار مستقیم و غیرمستقیم رادیو اکتیویته و یا آلودگی به تشعشعات هرگونه مواد پرتوزای سوخت­های هسته­ای و یا مواد پرتو زای سمی منفجره و یا هرگونه مواد خطرناک تأسیسات و تجهیزات هسته­ای.
      7. مرگ ناشی از خودکشی، صدمات عمدی وارد به خود.
      8. شرکت در مسابقه اسب­دوانی، دوچرخه­سواری و هر نوع مسابقه یا نمایشی با وسایل نقلیه موتوری و شرکت در مسابقات ورزشی حرفه ای نظیر کوه­نوردی (صعود حرفه ای)، هوانوردی و هرگونه پرواز، غارنوردی، غواصی، ورزش­های زمستانی و تابستانی یا تمرین به منظور شرکت در مسابقات رسمی و یا نمایش و یا هرگونه ورزش تفریحی که بطور معمول و معقول خطرناک تلقی می­شود.
      9. حوادث ناشی از خطرات شغلی بیمه­شده که طبق مقررات کشور مقصد به عنوان حوادث شغلی و یا کار قلمداد می­شوند.
      10. خدماتی که رأسا به وسیله بیمه-شده و یا شخص دیگری بدون اطلاع و موافقت قبلی شرکت کمک­رسان (به استثنای موارد ضروری) انجام پذیرد. در موارد ضروری بیمه­شده باید اسناد و نسخه اصلی صورت حساب­ها را به شرکت کمک­رسان ارائه نماید.
      11. آثار جزئی و یا کلی ناشی از مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و داروهای روان گردان به استثنای داروهایی که با تجویز پزشک ذی صلاح مصرف شده باشد.
      12. عوارض ناشی از بیماری­های روانی و جنون.
      13. موارد ناشی از امتناع و یا تأخیر بیمه ­شده و یا اشخاص مسئول وی در انتقال به مراکز درمانی پیشنهاد شده به وسیله شرکت کمک­رسان و مورد توافق تیم پزشکی آن.
      14. درمان­های توانبخشی و انرژی درمانی.
      15. پروتزها، وسائل کمک ارتوپدی و یا ارتودنسی و همچنین عینک، لنزهای تماسی.
      16. هزینه های مربوط به زایمان و یا سقط جنین اختیاری.
      17. خسارت­ها و هزینه ­های مرتبط با درمان­هایی که ناشی از اقدمات پیشگیرانه و یا واکسیناسیون انجام می­پذیرد.
      18. درمان با آب گرم یا چشمه های آب معدنی، آفتاب درمانی و یا درمان به منظور زیبائی.
      19. هزینه ­های مرتبط با اعمال جراحی و یا درمان­هایی که از نظر پزشک معالج و پزشک تیم پزشکی شرکت کمک­رسان، بیمه ­شده می­تواند آنها را تا زمان مراجعت به کشور به تعویق بیاندازد.
      20. بیماری­های اپیدمیک و پاندمیک، اعلام شده بر طبق سازمان بهداشت جهانی مگر آنکه توافق دیگری بین بیمه گر و بیمه شده صورت گرفته باشد.

      تبصره: هزینه های ناشی از بیماری کرونا صرفاً با موافقت کتبی بیمه گر و اخذ حق بیمه مربوط با شرایط زیر قابل پوشش است:

      الف) پرداخت هزینه های مربوط به آزمایش کرونا از جمله تست PCR قبل از خروج از کشور از محل این بیمه نامه امکان پذیر نیست و تمام هزینه های این تست بر عهده مسافر می باشد.

      ب) چنانچه بیمه شده پس از خروج از کشور، طبق نظر پزشک معالج به منظور تشخیص ابتلا به بیماری کرونا، ملزم به انجام آزمایش کرونا از جمله تست PCR گردد، در صورت مثبت بودن نتایج، هزینه های مربوطه از محل این بیمه نامه قابل پرداخت می باشد.

      پ) در تمام موارد، دوره انتظار برای پوشش بیماری کرونا، 14 روز از تاریخ خروج از کشور می باشد، مگر آنکه مسافر دارای برگه نتیجه آزمایش منفی تست کرونا (PCR) معتبر در مراکز مورد تایید بیمه گر که ظرف مدت 72 ساعت قبل از خروج از کشور انجام شده است، باشد.

      21.هزینه های ناشی از درمان بیماریها و اختلالات مادرزادی و عوارض ناشی از آنها.
      22.موارد ناشی از باری که به خوبی بسته­بندی و یا شناسایی نشده و همچنین بار شکننده و یا مواد فاسد شدنی.


      فصل پنجم - شرایط ابطال بیمه نامه و یا کاهش مدت آن

      ماده 7- شرایط ابطال ویا کاهش مدت بیمه نامه به شرح زیر می باشد:

      1- برای ابطال و یا کاهش مدت بیمه مسافرتی رویت گذرنامه توسط بیمه­ گر الزامی است.

      2- پس از خروج بیمه ­شده از کشور به هر مقصد و منظور، بیمه ­نامه در خلال سفر بیمه شده به هیچ عنوان باطل و یا مدت آن کاهش نمی­یابد.

      3- در صورت انصراف بیمه ­شده از سفر، بیمه­نامه قابل ابطال بوده و حق بیمه پس از کسر حداکثر مبلغ 000ر100 ریال قابل برگشت می­باشد.

      4- بیمه­نامه در صورت عدم استفاده (عدم دریافت روادید) تا شش ماه از تاریخ صدور قابل ابطال خواهد بود. بدیهی است بعد از مدت مذکور بیمه­نامه از درجه اعتبار ساقط و حق­بیمه غیر قابل برگشت می­باشد.

      5- اگر بیمه­ نامه مسافرتی برای اخذ روادید تهیه شده باشد:

      الف) در صورت عدم دریافت روادید با ارائه مستندات قابل قبول سفارت مبنی بر عدم صدور روادید از سوی سفارت یا کنسولگری مربوطه، بیمه نامه قابل ابطال بوده و حق بیمه پس از کسر مبلغ 000ر100 ریال قابل برگشت می¬باشد.

      تبصره: برای روادیدهای صادره با مدت بیش از شش ماه، مهلت ابطال بیمه نامه (موضوع بند 4 این ماده) به نه ماه از تاریخ صدور افزایش می یابد.

      ب) در زمان اعتبار روادید بیمه­ نامه به هیچ وجه باطل نمی­گردد.


      فصل ششم- مستندات لازم جهت برگشت حق بیمه ایام استفاده نشده

      ماده 8- به منظور برگشت حق بیمه ایام استفاده نشده به بیمه گذار، دریافت مستندات زیر ضروری است:

      1- درخواست کتبی بیمه شده با ذکر مدت سفر انجام شده

      2- اصل گذرنامه بیمه شده

      3- اصل بیمه نامه

      4- تاییدیه شرکت امداد رسان مبنی بر عدم اعلام یا دریافت خسارت توسط بیمه شده.

      پس از پایان سفر بیمه شده و تاییدیه شرکت امداد رسان مبنی بر عدم اعلام یا دریافت خسارت توسط وی، حق بیمه ایام استفاده نشده مطابق تعرفه مورد عمل بیمه گر محاسبه و برگشت خواهد گردید.


      فصل هفتم- سایر شرایط

      ماده 9- ارجاع به داوری: طرفین قرارداد باید اختلاف خود را تا حد امکان از طریق مذاکره حل و فصل کنند. اگر اختلاف از طریق مذاکره حل و فصل نشد می­توانند از طریق داوری یا مراجعه به دادگاه موضوع را حل و فصل نمایند. در صورت انتخاب روش داوری، طرفین قرارداد می­توانند یک نفر داور مرضی الطرفین را انتخاب کنند. در صورت عدم توافق برای انتخاب داور مرضی الطرفین هر یک از طرفین داور انتخابی خود را به صورت کتبی به طرف دیگر معرفی می­نماید. داوران منتخب، داور سومی را انتخاب و پس از رسیدگی به موضوع اختلاف با اکثریت آرا اقدام به صدور رأی داوری می­کنند. در صورتی که داوران منتخب برای انتخاب داور سوم به توافق نرسند هر یک از طرفین قرارداد می­تواند تعیین داور سوم را از دادگاه صالح خواستار شود. هر یک از طرفین حق­ الزحمه داور انتخابی خود را می-پردازد و حق­الزحمه داور سوم به تساوی تقسیم می­شود.

      ماده 10- مهلت اقامه دعوا: هرگونه ادعای ناشی از این بیمه­نامه باید حداکثر ظرف مدت دو سال از تاریخ بطلان، فسخ و یا انقضای مدت بیمه و در صورت وقوع حوادث تحت پوشش، از تاریخ وقوع حادثه اقامه شود و پس از دو سال مذکور ادعای ناشی از این بیمه ­نامه مسموع نخواهد بود. در صورت قطع شدن مرور زمان، به مدت باقیمانده مرور زمان یک سال اضافه خواهد شد.

      ماده 11- اصل جانشینی: بیمه­ گر قائم مقام بیمه گذار با حق واگذاری به غیر در دعاوی مربوط به این بیمه نامه محسوب می شود که بتواند پرونده های مربوط را در مراجع قضایی تا میزان تعهد این بیمه ­نامه تعقیب نماید. بیمه گذار / بیمه شده در طول مدت دعوی نباید اقدامی به عمل آورد که به حقوق بیمه گر در تعقیب دعوی لطمه وارد آورد ولی نسبت به مازاد تعهدات این بیمه نامه، بیمه گذار حق هر گونه اقدامی خواهد داشت. جانشین حقوق و اقدامات قانونی بیمه ­شده بر علیه مقصر حادثه­ ای است که آن حادثه منجر به پرداخت خسارت و یا غرامت به موجب یکی از خدمات پوشش داده شده در بیمه­نامه تا حد هزینه متحمل شده و یا غرامت پرداخت شده، خواهد بود. در صورتیکه خدمات انجام شده توسط بیمه ­گر کلاً و یا جزئاً در بیمه­نامه دیگری پوشش داده شده باشد، بیمه­گر جانشین حقوق بیمه شده و اقدامات قانونی وی بر علیه بیمه­ شده و بر اساس بیمه ­نامه مذکور خواهد بود.

      ماده 12- نوع ارز و نرخ تسعیر مبنای اخذ حق بیمه و پرداخت خسارت این بیمه نامه، بر اساس دستورالعمل ابلاغی بیمه مرکزی تعیین می شود و بیمه گر موظف است بر اساس این دستورالعمل، نوع ارز و نرخ تسعیر آن را در بیمه نامه مشخص نماید.

      توجه:‌ اعلام خسارت باید حداکثر ظرف 7 روز (168 ساعت) به مرکز شرکت کمک رسان پس از شروع بستری و یا مشاوره پزشکی صورت گیرد. ضمناً هر گونه پرداخت هزینه پزشکی توسط بیمه شده و یا نماینده وی بدون اطلاع شرکت کمک رسان در این مدت مردود قلمداد شده و قابل پرداخت نمی‌باشد. اعلام خسارت باید توسط نامه و یا فاکس به آدرس زیر صورت گیرد.

      تهران ، خ گاندی – خ 15 شماره 24- تلفن : 982191003404 + info@iranassistance.com





      مطالب فوق مورد تایید می باشد - ورود به صفحه صدور بیمه نامه




      قبل از چاپ ، به طبیعت فکر کنید