• دیدار و گفت‌وگوی مدیرعامل بیمه سینا با امام جمعه ساری

      دیدار و گفت‌وگوی مدیرعامل بیمه سینا با امام جمعه ساری

      دکتر رضا جعفری، مدیرعامل بیمه سینا در بازدیدی که روز پنج‌شنبه 14 شهریورماه 1398 از شعبه ساری داشتند با امام جمعه ساری و مسئولین ستاد مدیریت بحران این استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

      حجت‌الاسلام محمد قاسمی امام جمعه ساری در این دیدار ضمن ابراز رضایتمندی از عملکرد بیمه سینا به‌ویژه در سیل اخیر مناطق شمالی گفت: بیمه نقش مهمی در جامعه ایفاء می‌کند، اما در کشور ما مردم هنوز با فرهنگ بیمه و تأثیر آن در شرایط بحرانی آشنایی ندارند. یکی از وظایف رسانه‌ها و حتی ائمه جمعه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این حوزه است، لذا باید تلاش کنیم فرهنگ بیمه در آحاد مختلف جامعه نهادینه شود.

      در این دیدار، دکتر رضا جعفری مدیرعامل بیمه سینا نیز با اشاره به نقش بیمه در مدیریت بحران در جامعه گفت: سه رویکرد در حوزه مدیریت بحران وجود دارد: قبل از وقوع حادثه، در حین حادثه و بعد از وقوع حوادث که دو رویکرد اول در راستای وظایف دولت‌ها قرار می‌گیرند، اما رویکرد سوم به شرکت‌های بیمه ارتباط پیدا می‌کند.

      در ادامه وی افزود: مهترین مسئله در رویکرد اول یا قبل از وقوع بحران، اقدام پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی در این حوزه است. رویکرد دوم، درباره اقدامات امدادرسانی در زمان وقوع حوادث است که به‌محض این‌که اتفاقی حادث می‌شود سازمان‌های امدادرسانی بسیج شده و همگی تلاش می‌کنند افراد درگیر حادثه را نجات دهند. اما رویکرد سوم که بعد از وقوع حوادث مطرح می‌شود، بحث جبران خسارت‌هاست که به شرکت‌های بیمه ارتباط پیدا می‌کند. با توجه به اینکه کشور ما یکی از حادثه‌خیزترین کشورهای دنیاست، بنابراین همه مسئولین دولتی باید به موضوع بیمه اهمیت دهند و تنها ابزاری که می‌تواند پس از وقوع حوادث به کمک دولت و مردم بیاید، بیمه‌ها هستند.

      ایشان همچنین با اشاره به نقش بیمه‌ها در توسعه اقتصادی کشور عنوان کردند: شرکت‌های بیمه از یک‌سو با دریافت حق‌بیمه و به جریان انداختن حق بیمه‌ها و ذخایر در چرخه مالی در توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی برعهده دارند و از سوی دیگر با ایجاد امنیت و اطمینان‌خاطر برای آحاد جامعه و به‌ویژه فعالان اقتصادی روند پیشرفت و توسعه را تسهیل می‌کنند.

      مدیرعامل بیمه سینا در این دیدار از مسئولان و فعالان استان مازندران به‌ویژه امام جمعه محترم ساری تقاضا کرد تا در امر فرهنگ‌سازی و ارتقای جایگاه بیمه بین مردم، شرکت‌های بیمه‌ را یاری رسانند.


      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.