• بیمه اتومبیل - بیمه شخص ثالث

      بیمه شخص ثالث مطابق قانون بصورت اجباری اعمال می شود. در واقع بیمه شخص ثالث, تضمینی است از سوی دارندگان وسائل نقلیه, به افراد ثالث که در صورت بروز حادثه و ایجاد خسارت مالی و یا جانی توسط بیمه گر قابل جبران خواهد بود.
      - خسارتهای جانی:
           1- پرداخت دیه بر اساس ارزانترین نوع آن صورت می گیرد (ارزانترین نوع دیه شتر است).
           2- چنانچه حادثه منجر به ضایعات بدنی و یا فوت در ماههای حرام (ذیقعده, ذیحجه, رجب, محرم) باشد یک سوم به دیه مربوطه اضافه می شود. ضمناً مبلغ دیه در سال 88 معادل 400.000.000 ریال که با احتساب ماههای حرام حدود 535.000.000 ریال درنظرگرفته خواهد شد.
           3- هر یک از کارتهای بیمه شخص ثالث دارای 4 برش خسارت است که هنگام تصادف یکی از آنها از بیمه نامه مقصر جدا می گردد. ضمناً جریمه تعدد خسارت به شرح ذیل محاسبه می گردد:
                - خسارت اول: عدم تخفیف برای سال بعد
                - خسارت دوم: 20% جریمه
                - خسارت سوم: 40% جریمه
                - خسارت چهارم: 60% جریمه
                - بیش از چهار بار خسارت: 100% جریمه
       
           4- تخفیف عدم خسارت: به منظور تشویق بیمه گذاران به دقت در رانندگی, به آن دسته از بیمه گذارانی که در یکسال بیمه ای عامل هیچگونه خسارتی نشده اند به هنگام تمدید بیمه نامه, تخفیف به شرح ذیل اعطا می شود:

       

      سال بیمه ای تخفیف عدم خسارت ثالث قانونی و سرنشین تخفیف عدم خسارت مازاد اختیاری
      سال اول 10% 5%
      سال دوم 15% 10%
      سال سوم 20% 15%
      سال چهارم 30% 25%
      سال پنجم 40% 35%
      سال ششم 50% 50%

       

      بیمه سرنشین خودرو :
      این بیمه نامه بعنوان پوشش مکمل همراه بیمه نامه های شخص ثالث و مازاد ارائه می شود و به موجب آن, افرادی که که در داخل وسیله نقلیه می باشند و طبق قانون در حوادث اتومبیل شخص ثالث محسوب نمی شوند (راننده مقصر حادثه) تحت این پوشش قرار می گیرند.