• چالش‌های مدیریت ریسک و بیمه در حوزه سلامت

      چالش‌های مدیریت ریسک و بیمه در حوزه سلامت

      بیست‌وچهارمین همایش ملی بیمه و توسعه، با عنوان «مدیریت ریسک و بیمه: الزامات، چالش‌ها و راهکارها» در 13 آذرماه، مصادف با روز بیمه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

      امین شیرکانی در همایش ملی بیمه و توسعه:

      چالش‌های مدیریت ریسک و بیمه در حوزه سلامت

      بیست‌وچهارمین همایش ملی بیمه و توسعه، با عنوان «مدیریت ریسک و بیمه: الزامات، چالش‌ها و راهکارها» در 13 آذرماه، مصادف با روز بیمه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

      همایش بزرگ روز ملی بیمه با حضور و سخنرانی عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی، مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، بیژن زنگنه وزیر نفت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و محسن هاشمی‌رفسنجانی رئیس شورای شهر برگزار شد. علاوه بر مقامات و مسئولان اقتصادی، بیش از دو هزار و ٥٠٠ نفر از کارکنان صنعت بیمه، استادان دانشگاه و نهادهای مربوط به حوزه ریسک حضور داشتند.

      در حاشیه این همایش پنج پنل تخصصی مدیریت ریسک و بیمه درباره حوادث فاجعه‌آمیز، مدیریت ریسک و بیمه در صنعت انرژی، مدیریت ریسک و بیمه در صنعت حمل‌‌و‌نقل، مدیریت ریسک و بیمه در حوزه سلامت و همچنین مدیریت ریسک و بیمه در مؤسسات بیمه برگزار شد.

      امین شیرکانی، مدیرعامل بیمه سینا در یکی از پنل‌های تخصصی این همایش تحت عنوان «مدیریت ریسک و بیمه در حوزه سلامت» گفت: جنس ریسک بیمه‌نامه‌های درمان متفاوت با دیگر ریسک‌هاست و این قطعیت وجود دارد که حتی قبل از صدور خسارت را پرداخت کنیم. در واقع، جنس ریسک بیمه‌نامه‌های درمان شبیه ریسک آتش‌سوزی نیست که بتوان روی درآمد آن سرمایه‌گذاری کرد.

      وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به «ریسک برندینگ» در حوزه درمان افزود: همه کسانی که بیمه هستند حداقل یک‌بار در سال خسارت دریافت می‌کنند که اگر این خسارت دیر پرداخت شود یا این‌که درست بررسی نشود، آسیب بسیار بزرگی به برندینگ شرکت بیمه وارد می‌کند.

      همچنین، مدیرعامل بیمه سینا ضمن انتقاد از ریسک دخالت‌های دولت روی بیمه‌های درمان بیان کرد: اگر دولت با توجه به عرضه و تقاضا، قیمت و تعرفه‌های درمان را مشخص می‌کرد، هیچ‌گاه هزینه‌های درمان این‌قدر بالا نمی‌رفت. دولت باید نقطه تعادل خودش را مشخص می‌کرد که معمولا کمی کم‌تراز تقاضای بازار هست.

      او با اشاره به ریسک فرانشیز بیمه‌نامه‌های درمان نیز گفت: در بازار اثبات شده است که تقاضا برای کالاهایی با قیمت صفر یا ناچیز بی‌نهایت است. بنابراین، ما بیمه‌گران باید روی تعیین فرانشیزها دقت داشته باشیم، چون بسیار روی خسارت‌ها تاثیرگذارند.

      لازم به ذکر است که شناسایی، مدل‌سازی و مدیریت ریسک، روش‌های مالی و اکچوئری مدیریت ریسک، مدیریت ریسک فاجعه‌آمیز، سرمایه انسانی و توسعه مدیریت ریسک از دیگر محورهای مهم این همایش یک‌روزه بودند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.