• بیمه ساچه ایتالیا در جمع 310 شرکت در راه ایران/ توسعه مناسبات بیمه ای و مالی رم-تهران

      بیمه ساچه ایتالیا در جمع 310 شرکت در راه ایران/ توسعه مناسبات بیمه ای و مالی رم-تهران

      شرکت بیمه اعتبار صادراتی 'ساچه' ایتالیا در اطلاعیه ای اعلام کرد که به همراه هیات بزرگ اقتصادی این کشورعازم تهران می شود.

         به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از خبرگزاری 'اجی'، با برداشته شده تحریم ها، صادرات ایتالیا به ایران نیز تا سال 2018 میلادی تا سه میلیارد یورو افزایش پیدا خواهد کرد و همچنین فرصت های مهمی برای شرکت های ایتالیایی در بخش های مختلف از جمله نفت و گاز ، پتروشیمی ، خودروسازی و سازه ها ایجاد می شود.
      ساچه افزود: دولت ایران به دنبال جذب از 30 تا 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در سال برای رسیدن به اهداف رشد اقتصاد کلان کشور است. ابزار ارائه شده توسط موسسه اعتباری ساچه می تواند برای شرکت های ایتالیایی علاقمند به کار در ایران کمک کند. بیمه اعتباری ساچه می تواند به ابزار نوآورانه مالی برای آنهایی که تصمیم به سرمایه گذاری مستقیم در ایران دارند ، ارایه کند. شرکت های ایتالیایی می توانند از طریق خدمات این موسسه اعتباری اطلاعات لازم را در رابطه با تجربیات طولانی ساچه با ایران را بدست بیاورند.
      ساچه در ماموریت قبلی در تهران سه توافق مهم با بانک های بزرگ خصوصی ایران (پاسارگاد، پرسیان، سامان) امضا کرد که برپایه آن ساچه و بانک ها قصد آغاز یک همکاری و توسعه ساختارهای بیمه و مالی مناسب برای پشتیبانی از طرح های مشترک دارند.
      در پی سفر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به ایتالیا و امضای 17 توافق همکاری با حضور 'متئو رنتزی' نخست وزیر این کشور ، دولت ایتالیا با هدف تعمیق فرصت ها در بخش های مختلف صنعتی به ایران باز می گردد.
      ماموریت هیات بزرگ اقتصادی ایتالیا به تهران که به مساعدت وزارتخانه های امورخارجه، توسعه اقتصادی ، سیاست های کشاوزی، حمل ونقل و زیربنایی و توسط اتحادیه صنایع 'کونفیندوستریا' و آژانس تجارت خارجی 'ایچه' برگزار شده است، از روز دوشنبه 19 بهمن ماه آغاز و تا روز چهارشنبه 21 بهمن ادامه خواهد داشت.
      ریاست این هیات بزرگ ایتالیایی بر عهده 'مائوریتزیو مارتینا' وزیر سیاست های کشاورزی و 'گراتزیانو دل ریو' وزیر حمل ونقل و زیربنایی خواهد بود.
      مجموعا 310 نفر به نمایندگی از حدود 200 شرکت، انجمن تجاری، بانک و از جمله موسسه مهم بیمه اعتباری ساچه به تهران سفر می کنند. نماینده 93 شرکت در امور زیربنایی، سازه ها و حمل ونقل، نماینده 57 شرکت نفت و گازو نماینده 29 شرکت از بخش کشاورزی در این هیات حضور دارند.
      دراین دیدارها در تهران توافق نامه هایی را که در ایتالیا به مناسبت سفر دکتر روحانی امضا شده بودند ، نهایی می شوند. ایتالیا با انجام این ماموریت جدید خود نقش شریک ممتاز جمهوری اسلامی را در مرحله خروج از تحریم ها و همچنین برای کمک به جذب سرمایه گذای های مستقیم خارجی بدست می آورد.
      اخیرا نیز توافقی میان وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا ، ساچه و مدیوبانکا با وزیر اقتصاد و داریی و بانک مرکزی ایران با هدف مساعدت به توسعه روابط آینده اقتصادی و تجاری میان دو کشور امضا شد. توافقی برای باز کردن راه که در آن طرفین متعهد به آغاز همکاری، در چارچوب مقررات ملی و بین المللی و بازیابی سیستم پرداختی جهت ارزیابی طرح های کوتاه ، میانه و بلند مدت در بخش های صنعتی می شوند.
      وزیر سیاست های کشاورزی ایتالیا در دی ماه گذشته در گفت و گو با خبرگزاری 'اجی' اظهار داشت: توافقنامه همکاری با ایران در بخش کشاورزی در نمایشگاه اکسپو میلان و قبل از امضای توافق هسته ای منعقد شد. ایتالیا قصد دارد با استفاده از فناوری در بخش هایی که حرف اول را می زند، با ایران رابطه ایجاد کند. ما در نشستی که روزهای چهارم و پنجم ژوئن 2015 در نمایشگاه اکسپو میلان با حضور وزیرکشاورزی ایران برگزار شد، نخستین گام در توسعه یک طرح مشترک کشاورزی بود.
      مارتینا تاکید کرد: همکاری ما (ایتالیا با ایران) قبل از امضای توافق هسته ای آغاز شد. فناوری ایتالیا در بخش کشاورزی، باعث شد ما در این بخش حرف اول را جهان بزنیم و ایران نیز آماده است درباره الگوی تجارتی ایتالیا که پیشرفته ترین در قیاس با سایر کشورها محسوب می شود، گفت و گو کند.
      وی نکات مهم و کلیدی صنایع کشاورزی ایتالیا را «پایداری» ، «ابعاد شرکت ها» و «ادغام تنگاتنگ میان زنجیره تولیدی و مواد اولیه و صنایع فرآوری» عنوان کرد.
      »کارلو کالندا» معاون سابق وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در ماه نوامبر 2015 در راس یک هیات بزرگ اقتصادی به تهران سفر کرد.

       

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.